Tuesday, May 5, 2009

kerana aku tidak berani~

kerana aku tidak berani
menghadapi kekecewaan ..
>maka,
aku 'merantau' mencari kegembiraan
kerana aku tak berani
menerima teguran dan sindiran ..
> maka,
aku terus mediamkan diri dan memekakkan telinga
kerana aku tak berani
menerima fitnah dan umpatan ..
> maka,
aku berusaha menilai diriku dan menyingkap kebenaran

~adakah ini satu bentuk keberanian??~

kerana aku tak berani
melihat ketidakadilan dan kepalsuan ..
> maka,
aku bersemuka dengan mereka yang galak mengadu domba
kerana aku tidak berani
melawan kata-kata mereka ..
> maka,
aku berhujah menentang mereka
kerana aku tidak berani
menghormati mereka ..
>maka,
aku berusaha tidak memaki dan mencaci mereka
kerana aku tidakberani
memohon keampunan
kerana bagiku, mereka layaknya dilayan begitu!!!~
kerana aku tidak berani..
>maka,
aku bukanlah digelar insan yang bacul!!~


yang benar:
ayie
syuk
dan Kobe


2 comments:

yana yahya said...

kes ape nie wei????

syukruzlan said...

21 of Febuary 2010
case officially close!!!~
I'm the winner after all..
what a geek~

hehehehe