Thursday, May 7, 2009

bengang sungguh aku!!!


> telingo seciek, sabalah

> tumboh digari'ng

>indak pulo berlubang....

Huh!! pagi2 bute ni tetibe lak radio aku wat hal....kejap kuat kejap plahan...kejap2 xde bunyi..make aku pon pasang a kaset....hahaha ngah sedaap lagu tu..tetibe lak terlayannn~ aku pon dok goreng sekali ngan penyanyi kat dalam kaset tu...hahah tetibe.....buk!! buk!! buk!!! dinding sebelah telah diketuk dengan kuatnye..maksudnye?? aku telah mengganggu keamanan sejagat...ya Ampun bersalah lak plak..terus plahankan radio dan nyanyi pelan2....sebelom tu ngantok gile..pas kene 'sound' indirectly tetibe terjage!!..mekasih a jiran....ketukan itu membangunkan aku..hahaha terus semangat nak wat soklan...hahaha

Cume yang peliknya..adakah jiran aku baru tumbuh telinga???!! atau telinga jiran aku baru berfungsi dengan sempurnanya??!!~ ....bebal nye soklan...tapi seyes ni a soklan yang bermain kat dalam pale otak aku skang ni selain info2 epid yang dah tepu....cam ne nak jawab eh..sebab selame ni aku rase radio aku dah memekak lagi kuat kot...berbanding ngan malam ni....tapi mungkin kali ni wrong time kot...hahaha [time nak exam a, time nak tido a, time nak bla bla bla bla bla~]...so, mintak maaf a kat jiran..sori ganggu ..tahun depan ko dok K1 lagi ke?? kalo ye..aku nak pindah bilik..seram a dinding kene ketok...hahaha..
Sebenarnye dulu semalam mase aku balik bilik dari toilet jiran aku tu de gak sound aku..."woi, pelahan sikit kalo nak pasang lagu tu!! orang lain nak belajar gak!!" aku punye la hangin....lagu blog aku yang sedap itu telah disound sedemikian rupe!!..adekah die tidak menghargai seni?? hahaha...dah a tak bagi salam ke hape ke??? maka..aku pon pelankan laptop aku nye volumn....pastu terus aku remove blog aku nye lagu [berkorban demi jiran wey..baik tak aku??? hahahaha]...sebelom gi riadah , aku post kat shout out ym aku..demi menenangkan perasaan amarah..."petang2 nak stadi mende??? riadah la wei!!! dok terperap tak bergaul ngan orang ko nak jadik ape???~ epidemiologi [non communicable disease-psycological stress]"... tu dia, khas untuk jiranku tersayang...[nak sound orang pon mesti ade adap gak]

Tapi bile aku bermuhasabah diri balik....mungkin petang tu je mase yang die ade untuk stadi..sebab malam sebelom tu...blok E punyelah havoc..sampai ade yang tak boleh tido sampai ke pagi..ade yang dok pasang yasin la dengan harapan nak menghalau anasir2 jahat..hohoho..aku tak kesah sangat pon...dah biase dah..lagipon malam tu aku spend mase aku sampai pagi untuk packing barang, so, kire jeritan mereka2 itu menjadi peneman setia bagiku [think bright side meh~]Ape pon..memang salah aku.Jiranku aku mohon maaf ye atas kebisinganku selama ini.adei~..tidak beradap sungguh dengan jiran tertangga...macam mane nak jadi umat yang taat ni??? syuk!! banyaknye kesalahan kamu....


2 comments:

Anonymous said...

nampak nya kita ada masalah yg sama..tp jiran aku ni baik sangat...xpenah tegr pun..dan tak tegr tu yg buat aku takut..sbb aku tak tau,radio aku ni mengangu ke @ tidak..ingat nak besalam2 sblm abis sem ni...tp dia balik xsempat nak bermaafan..

syukruzlan said...

jiran aku ni pon cam t gak....tak penah nak bercakap gak....adei~ aku je a yg try2 tego die....itupon mase pinjam kerusi die bile stuck kat luar..hahaha

pas kene tego..aku citer kat jiran2 aku yg len..ngan harapan dorg xwat mende yg same....pastu, dorg reply plak...."eh, boleh plak die bercakap???" ...then, lagii sorang lak...." ooo ngan pompuan kemain baik lagi, ngan dak laki men2 sound lak"......adei~ macam2 gelagat..rupenye jiran aku tu memang pendiam rupenye..


maka, kat sini aku pledge solemnly bahawa...aku akan berusaha menjadi jiran yang baik!!!!..hahaha walau ape cara sekali pon......hahahaha [mampukah???]