Wednesday, May 6, 2009

esok last paper..

Mase aku menaip ni..ade lebih kurang 10 nota yang aku belom sentuh..walhal aku akan mengahadapi dan menjawab kertas soalan itu esok pagi...dengan perancangan yang telah disusun bermaksud aku masih ada lagi 15 minit untuk berehat...malam ni aku berjaga malam sampailah ke pagi..insyaAllah..bukan apa..aku mengalami sidrom terlebih tidur saat exam sini..masa paper isu etika hari tu..aku sangat2 terperanjat apabila bangun je sedar2 jam dah kol 8!!! astaghfirullahalazimm...subuh aku mane??!!~ kebiasaan aku akan bangun awal, sempat membuat persediaan fizikal dan jasmani.....maka, dengan terjaganya pada waktu itu...dan paper yang akan bermula pada jam 8.30 pagi memang membuat aku kelam kabut......ya Allah....hikmah apakah yang tersirat dalam kejadiaan ini.
Maka, aku mengambil keputusan untuk paper esok pagi..aku akan berjaga!!!! moga2 insyaAllah...oleh sebab itu juga hari ni aku ambil mase untuk tido selepas waktu zohor ...dan beriadah ala kadar sahaja..untuk caj tenaga buat malam ni...dan semoa paper Epidemiologi yang aku ambil pada esok pagi membuatkan aku senang hati..dan untuk itu...aku perlu bersedia fizikal dan mental!! Hari ni gak adik aku kat rumah dah dapat tawaran untuk sambung pelajarannya di UITM, Merbok ..Sg Petani.Kedah untuk program asasi....Ada hikmahnya aku dan keluarga berkunjung ke Kedah pada cuti tahun baru cina yang lalu....seperti kata abah,...tawaran adik untuk melanjutkan pelajaran di Kedah membolehkannya menziarah adik beradik arwah atok...[tak sabar nak pergi!!]..adik akan berdaftar pada 23 hb Mei ni...sedangkan aku masih lagi dalam Modul Latihan Fizikal di Akademi Bomba Kuala Kubu Bharu...Mak berharap benar agar aku dapat ikot bersama dan uusan pendaftaran adik nanti...dan saat ini aku masih belum dapat memberi apa-apa keputusan kerana belum lagi mendapat sebarang feed-back dari penyelaras program.adoyai~
Bagi perancangan masa cuti....selain dari short sem..aku gak teringin melawat kembali sekolah lama ku SAMURA mungkin menjadi Fasilitator barangkali.Tujuan utama nak jumpa cikgu2 yabg telah berjasa mendidik aku selama 2 tahun aku menuntut kat SAMURA..itupon kalau ade member yang aku kenali turut serta dalam program tu...hahaha hopefully Libau dan Faidhie akan mesej or urge aku apa2 pasal program ni...sebelom bukak sem jugak..ada reunion untuk pelajar ATPN dan ATDI..haha walaupon tak tamat di ATDI..tapi, kenangan di ATDI sangat bermakna bagi aku..kat sanelah aku mengenali dunia luar..hahaha apekah maksudnya...Tapi mungkin hanya perancangan sahaja...kerana ada ura2 bahawa PC kene check in awal dan ade kerje kene urus sebelom ke UKM bangi..adoi~ teringin betol nak jumpe member2 kat sane..tapi semuanya masih perancangan,...mana tau last2 minute..jadi juga...so, better kite serahkan padaNya selepas berusaha merancang...

4 comments:

in_a.j. said...

lewat bngun gak ka?..ish3...
mcm ne leh sama ni...km lgi la..0750..dr k5 nak ke k1 lg...da mcm ayam..tu la..harapan agar inseden tu xberulang lagi...

last paper ni..jom berusaha... sesungguhnya kejayaan adalah milik org2 yg berusaha.,..CHAIYOK!!!!!!!

lg satu congrate 4 ur sister....

choco - dillo - lillo said...

owh.. gi merbok.. ingtkn kat s.alam.. xpe2.. gudluck kat adik ko..

syukruzlan said...

adoyai~
macam ne a sem depan ye??
dah a berulang dari kl ke cheras..adei..seram lak kalo exam kat PPUKM..pastu paper kol 8...jangan miss paper dah a..ni la pentingnye roomate ni...adei~

to hajar:
ape beza shah alam ngan merbok??

Anonymous said...

pengajaran yg korg terima adalah jgn tdo lewat...