Friday, May 8, 2009

Jalan-jalan release tension...



Semalam, lepas je paper epidemiologi..aku ingat nak sambung tido...maklumlah dah semalaman tak tido dengan bersengkang mate berusahe menghabiskan nota-nota yang belom habis dibace....[ ternyata nota yang tak disentuh itulah yang masuk esei...dengue fever, hows the gov. handle the??? ] hahaha sediy2..ish...hahaha .. tapi belom je masuk dewan.. Had dah ingatkan perancangan yang 3 hari lepas...untuk jalan2 ke midvalley lepas je paper epid..maka aku yang memang tak suke untuk memungkiri janji apabila dah berjanji. so, terpakse la kansel keinginan nak tido pas habis exam......memandangkan paper epid tadi aku berase sangat2 mengantuk...asyik menguap je...kalau nak diikotkan paper tu ramai yang habis awal...30 minit sebelom habis paper...dah ramai yang keluar,..tapi aku amek keputusan untuk tidak keluar..make aku tido2 ayam a kat dalam dewan sampai ditego oleh daei'...leh pasan lak die, kene lak dak emed kuar antara yang last...memang bagi peluang la kat aku nak rest..



So, tanak citer lebih...teruskan pada pengembaraan ku dengan had dan helmi di midvalley...sebenarnye tak rancang ape2 pon samaada nak tengok wayang o nak men bowling...decide kat sane a..sampai je...gi carik tempat mentadarah dulu..McD awal2 kene reject [boikot wey~ untuk saudaraku di palestin]...Food Court lak cam kafe je..[mee sizling ok wat??]..last2 gi restoran atuk...awat la tak jemu2 makan ayam tu...layann~



selesai makan...sebelom gi solat...gi beli tiket wayang dulu...samaada mongul or bohsia...hohoho...kalo ikotkan helmi..die nak tengok mongul sebab iter pasal sejarah...Had lak nak tengok Bohsia....citer melayu..sebab die penah keciwa sebab tengok citer omputih 2 jam.. last2..tapi tak paham ape2 pon jalan citernyee..aku lak tak kesah..mane2 pon layan..sebab dalam otak aku nak qada tido je dalam cinema tu nanti..[sanggupkah aku??] hahahaha....maka, tak jadi men bowling..gi tengok wayang....Bohsia kol 3.30 petang sit E05,06 dan 07...bilik3.


Habis solat, masih berbaki lagi..jalan kat JUSCO jap....then masuk GSC awal skit..selamat iklan tak lame..mule2 nak bersiap tido dah...last2 tak jadi.....layan gile aku lagu "cik adik" tema filem BOHSIA ni...pas habis lagu...ak nak tido balik...tak jadi plak..adei~ sungguh banyak adegan mat rempit tak sayang nyawe kat dalam citer ni..wat supermen...kagum2~....last2 aku pon jadilah penonton setia...citer BOHSIA ni nye dialog memang mantap a....tak boleh dibawak masuk majlis betol....buat malu kaum je...hahaha, aku tanak review citer ni panjang2...sebab aku bukan pengkritik filem pon...tapi kalo bagi bintang aku bagi 3.5 bintang dari 5 bintang [layak kah mereka??] hahaha..


Sekadar untuk peringatan semua..citer ni amatlah tak sesuai nak ditonton bersame adik beradik dan mak bapak....lagi2 lah seisi keluarga..dialog dan aksi die...memang xbleh blah.helmi kate telinge die panas je sepanjang citer ni..yang aku suke dalam citer ni dialog acai, ngan kaza...adoyai leh lak wat lawak sengal2 ubi....hahaha kalo bab plot lak...akhir die agak tergantung a...adoi~ keciwa sungguh aku....lakonan syamsul yusuf plak...bleh la so-so kadang2 aku tengok cam erol [kawan aku sejak kecikkat kampung] lak yang berlakon kat depan tu...muke ngan suare lebih kurang..mat rempit gak tu...hahaha...kalo mulut tak bleh blah..pujian khas untuk anak dare emy searh..memang mulut tahap longkang nye loye.....hahaha sentap gile....korang leh a view kat treiler citer ni ...hahaha


Last but not least...citer ni bagus..tapi aku tak setuju a tengok pelakon2 yang berlakon begitu BEBAS bergaul..walaupon berlakon...tapi...tapi....tapi...tak tau nak kate ape...tapi, memag kalo anak dare aku a pakai baju macam tu, pastu tergedik2 macam tu memang penampo siam aku melekat a sebijik kat muke die..hahahaha..moral of da story@ filem ni....nak tunjukkan bahawe kite tak leh salahkan golongan bohsia dan mat rempit ni 100%...semuanye bermula dari INSTITUSI KELUARGA itu sendiri..maka, di situlah segalanya bermula....kalo nak melentur buluh biarlah dari rebungnya....hahaha teringat kate2 seorang member.."kita dididik dengan cara yang berbeza, maka perbezaan itu tak boleh a kite nak pertikaikan, kita patut belajar untuk menerima"




Tambahan...,habis citer ni....aku gi JUSCO balik....solat asar..then gi bahagian shusi...aku pon belilah NAKAJIMA shushi set@pulut jepon.....semuanya akibat terpengaruh oleh post2 di blog hajar Md Nor...hahahaha bleh tahan gak la shushi yang aku beli tu , lagi2 ebiko.....sedap wei!!![same kat dalam blog hajar]...cume Mr Caramel aku tak beli...lupe dow!! hahaha dah terikut ayat Tasya lak ni...padahal dah pasan da time tuh...so, jangan a sape2 terpengaruh ngan post aku kali ni..aku bukan nak promote soh tengok citer BOHSIA ni plak...bagiku ianya sekadar hiburan ringan yang mendidik...kadang2 kita perlu 'terdedah' dan didedahkan ...so, xde a berlaku 'culture shock'........dan tak lah nanti akan berlaku syndrome:

"kalo boleh saya nak jadi+rase semua!!'"

6 comments:

choco - dillo - lillo said...

hahahaha...
pesal turun mid xbritau?..
haihh...
trime kasih promote blog aku..
hehehehe...

syukruzlan said...

la ingatkan kalo aku ajak ko tanak g...maklumlah baru je pegikan...kalo aku tau ko nak g...awal2 lagi aku dah ajak ko...ko kan pakar bab2 shushi ni...aku teringat pasal post ko la...terus set kat mind..balik nanti mesti beli shushi...hahaha
payah gak eh nak pilih shushi yang best..takut tersalh beli lak..member aku leh lak takut2 kan aku kate last die makan, mende tu kuar balik...adei~..hahaha

lain kali aku turun aku g tau..mase ko blanje a ku lak k?? hahahah..

choco - dillo - lillo said...

biasela.. mid tuh da cam rumah ketiga aku.. nk gi xde hal punye.. hahahaha.. (if only..) xdela pakar pon, mkn je asal kenyang.. hahaha.. kwn ko xbiase kot?.. aku kdg2 lyn gak salmon, tp slalu sushi aku msti jenis de mayonnaise.. xtry takoyaki jusco ke?.. (huhuhu.. wat aku lapo plak..)

syukruzlan said...

kalo UM ade Midvalley....UKM KL lak ade times square..so amatlah jarangnye aku g MIdvalley tu..hahaha

takoyaki??..hahah masih terlalu awal untuk aku yg baru mengenali dunia shushi dan keluar dari masakan melayu...hahahaha

nanti sem depan g mid lagi yok!!.mase tu ko aja a aku ape yg patut...hahahaha :)

Anonymous said...

syuk tgk star trek..bes giler...

syukruzlan said...

sure ke?? aku tak brape minta a...citer yg rase paling nyesal tengok kat cinema adalah star wars...boring gile...haahahaha..xkene ngan jiwe kot..hohoho