Saturday, March 21, 2009

cerita tentang hari ini.. live MVA

macam2 perkara berlaku pada hari ini...dan macam2 ingin dikongsi kat sini..tapi disebabkan kesuntukan mase yang begitu menghimpit dengan tugasan assignment dan nota2 yang masih belom disentuh, aku pilih untuk bercerita tentang peristiwa yang baru sejam berlalu.....

Tadi dekat2 nak maghrib had ajak aku g makan kat kg baru...disebbkan belom makan lagi..aku pon setuju la nak g...lepas maghrib kitorang pon bertolak la g ..sampai kat kg baru ingat ak makan kat Shazan ..tapi shazanan tutup la plak..then, g la restoran hikmah.....lepas je order air..aku mesej la mesya...time makan die ni....sure die nak join skali..aku pesan nasik goreng daging merah (yang tak berapa merah) dengan air milo ais...hahaha

Malam ni , order agak lambat sket sampai...tak tau lak nape...then order kami sampai serentak ...selamatla ek...dpatla makan berjemaah...sedang khsyuk makan dan bersembang2 tu..tetibe dengar bunyi moto yang bergitu laju+ bunyi yang tak berape sedap ( kire moto tu tak smooth la) ....then moto tu pon terseret lebih kurang 10 meter dari bonggol, ( die bawak laju kat bonggol...nak wat stunt ke??) almaklumlah mase tu aku, had ngan mesya dok makan kat blah kawasan luar..open air....so, kejadian tu betol2 depan mate...siap boleh citer detail2 lagi kalo ade sape2 tanye....aku mase tu ngah menyuapkan nasi tu kat dalam mulut..bile dengar je effect nye sound tu..tangan aku terus terketar2..dua blah tangan lak tuh..rase nak tercampak je sudu ngan garpu tu ( arm weakness ke???)

korang rase ape yang patut aku wat?? dan ape yang telah aku wat??
aku telah begitu takjub dan terbangun dari tempat duduk ....berjalan pantas ke tempat tu ( kitorang dok lebih kurang 10 langkah je dari tempat tu)..then baru berape langkah ...aku terhenti ..ala2 tergamam...adoi~ then, aku g lagi dekat.....orang tu dah terbaring dah mase tu...ngan kaki terhimpap ( dalam otak aku dok terbayang ....care aku jatuh ari tu)....sungguh lambat tindakan aku!!! motor tu pon aku tak dapat nak angkat...selamat ade ramai yang bantu...aku just macam langau je kat situ......


~kawasan kejadian..setentang dengan restoran
hikmah....tempat kitorang dinner~
then, aku balik kat tempat aku makan tu...banyak gak tindakan orang yang membantu tu aku tak setuju....tapi nak wat cam ne..aku masih belom yakin untuk membantu.....Tapi..lebih baik membantu dari membatu..betol tak????

sampai je kat tempat duduk aku..tetibe ade dak medic tego.."eh, ni dak emed ade ni, g a tolong" hohohoho...rase nak terkeluar je balik semua yang ade dalam isi perut time tuh.....wa terkene sekali...dushhhh!!!! ( pengsan sampai menutup mata...sambil wat2 tak denga)....hampeh tol...mintak maaf la kat pak cik yang jatuh tu...aku sungguh tidak mampu dan masih lemah.......moge2 nanti aku akan lebih berani dan bertindak lebih pantas...

Lepas beberapa minit.. ngah pak cik tu duduk berehat...tetibe datang sorang (perlu ke aku state namenye disini??) dak medic tu bawak keter untuk hantar pak cik tu ke hospital ( HKL ) may be.....respectx2!! wal hal dorang ade exam isnin ni...moge kalian dibantu olehNya...amin~

rase nak citer lagi...tapi ade hal la plak..nanti sambung ye...

4 comments:

~cAhaYap3tUnjUk~ said...

hohohoho~
so, u know already ur weakness rite...built up ur spirit k...pasni mesti da bley tlg org nye...=D

syukruzlan said...

yup.....sure, banyak betol Allah nak tunjuk my weakness hari ni.......esok mesti bine spirit ni...
chaiyokx2!!!

Anonymous said...

.."eh, ni dak emed ade ni, g a tolong..."


hhahahahhaha


xpe la syuk...next time kalu berlaku lg leh tolong pulak kot...
hehehe..

syukruzlan said...

insyaAllah mesti tolongnye..hahaha (kalo semangat dah kuat..hoohoh)

biskutpetaksegi ni sape ye?? sorry can't trace u......xde hint la....