Wednesday, February 11, 2009

pengertian yang terlewat....update syuk update!!!!

dah lame tak update kat blog ni....nak citer pasal diri sendiri macam xde yang best nak diceritakan.hohoho...so, aku g lawat blog2 yang 'terpilih' utuk mengCOPY and PASTE.. :D sebagai ingatan untuk diri sendiri dan pengunjung blog aku ni ( hahaha ..ade ke??) sedikit perenggan yang aku ambil dari blog sifulislam.com sangat menarik untuk dikongsi bersama...perkara yang disentuh benar2 menjawab persoalan yang dilontarkan oleh Buletin Utama saban malam....hampir2 aku terpengaruh dakyahnya ( media ni la)....berkaitan politik.mungkin ade yang tak setuju pasal politik2 ni..bagi aku politik dan islam perlu digerakkan selari dan sejajar dengan hukumNya..so,???

SUNNAH KEPIMPINAN
Kepada YAB Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin, saya selaku rakyat Perak yang menyokong kepimpinan Datuk Seri, memanjangkan pesan Nabi Muhammad sallallaahu ‘alayhi wa sallam kepada Uthman bin ‘Affan radhiyallaahu ‘anhu berkaitan Sunnah dalam sebuah kepimpinan:
“Wahai Uthman, seandainya suatu hari nanti kamu dilantik oleh Allah mengendalikan urusan kepimpinan ini, dan kaum munafiq mahu menanggalkan pakaian engkau yang Allah pakaikan kepadamu, maka JANGANlah engkau menanggalkannya!” [riwayat Ibn Majah]
Agar tidak tersemai sunnah yang buruk dalam sebuah kepimpinan, pada membelakangkan peraturan dan akhlak dalam menaik dan menurunkan pemimpin, saya menyokong pendirian semasa YAB Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin. Sesungguhnya pakaian yang dipakaikan Allah dengan tata tertib, hanya boleh ditanggalkan dengan tata tertib yang sama, andai kita kaum yang mengimani-Nya



so, memang benar2 terjawab la persoalan2 aku selama ni..sebab aku pikir...
  1. "awatla kecoh2 sangat...dah orang tanak (ye ke orang tanak???), letak je jawatan tu,ape susah, next time try lagi"
  2. "kenape la orang2 ni dok kejar2 jawatan2 ni..bukan ke tanggungjawab tu amatla berat!!"
  3. "MB ni gipang ke..hahahaha???"
maka, dengan ini segalanya telah terjawab.. alhamdulillah..(sememangnye aku belom mengerti..)

3 comments:

choco - dillo - lillo said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

salam,kesimpulannya,pendirian saudara syukri?

syukruzlan said...

perluke??? hahaha..kesimpulannya, aku masih tak paham pasal politik ni..hahhahaha..so, ..aku kenela berhati2 dalam mengeluarkan statement yg berunsur2kan politik ni...hahaha,

kacang ni sape ye??