Sunday, February 1, 2009

walimah oh walimah...

post kali ni, tetibe nak sentuh sikit pasal walimah..almaklumlah dah ramai sepupu yang dah meniti alam rumah tangge ( take note eh...sampai saat ni, aku tak pernah pikirkan soal walimah....couple lagi lah..hahaha )..
semalam aku g walimah kat shah alam sempena perkahwinan Asma' dan Aishah..( gambar masih kat HP..xde kesematan nak upload ).tahniah diucapkan kepada keduanya..semoga diberkati Allah sehingga ke syurga ..insyaAllah...
~makan berjemaah bersama~


~pelamin ni aku suke..hahahaha~

~penat..tapi puas~
Maih dalam mood walimah..so, kat sini aku nak citer gak pasal walimah sepupu2 aku yang dah berumahtangga......kebanyakannya adalah sepupu pompuan hahaha....selamat deh~.....bermula dengan Kak Farah...Alang, kemudian Along.. Angah dan Ateh dan tahun ini Asma' dan Aishah..Tahniah ke atas kalian..
sebenarnya..aku sangat suka g walimah ni..sebab masa ni la aku dapat jumpa saudara mara dan sepupu yang lain... selain hari raya...inilah masanya untuk berkumpul dan berganding bahu untuk memastikan segalanya berjalan dengan lancar....untuk walimah, aku tak kesah untuk ponteng kuliah...ukwah fillah abdan abada, insyaALLAH..then inform la kat lecturer ..hahahaha. selain jumpa sepupu...masa ni gak nak jumpa pak cik, mak cik sepupu keluarga yang jauh2.. kenal mengenal......bila lagi????
Teringat mase walimah, Alang ( sepupu pertama belah abah yang kahwin) malam sabtu tu siap ade wat BBQ lagi...bakar ikan ngan ayam stail orang kampung..hahahaha..semuanya pak cik Manceh (adek abah ) yang handle...hohohoho syok mase tu..semua berebut2....pagi plak masing2 sibuk ngan tugas masing2... Aku ngan abang Adri antara sepupu lelaki yang sibuk mase tu.. ( anip tak datang time tu..adei~ rindu kat sepupu aku sorang ni) ....yang lelaki sibuk kat bahagian dapur luar rumah...kaum wanita plak sibuk kat dapo dalam rumah. hahahaha.... nak siapkan makanan pengatin...everything going smooth..... walaupon kepenatan , tapi semuanya puas bagiku......hahaha
Itula antara cerita yang nak aku sampaikan...bukan ape, sekadar ingatan manis untuk dikenang bersama.... suasana walimah yang barakah..insyaAllah....bila la turn aku ye???? hahahaha :D

No comments: