Sunday, February 22, 2009

Rehlah Day 2009




Tetibe nak citer pasal bende ni....program ni adalah program yang dirancang secara tidak sengaja kalo tak silap oleh Daei mase kitorang makan malam kat keramat. malam sempena hari emed habis exam...hohohoho aku ingat men2... rupenye betol2 jadi..mantop sih~ balik kolaj jumaat lepas..tetibe ade ura2 yang program perkelahan untuk semua pelajar tahun 2 FSKB dan Farmasi akan berlangsung di Hutan Lipur Sungai Kancing,Rawang. sabtu ni .tempat yang dorang ( "ammar, naim, helmi, hapis, pejal, Bobo dan fazli) usya mase berkunjung kat umah Ammar..mantan Presiden PMFSKB..hohohoho


~poster program~


Macam2 gak aturcara program yang dirancang antaranya Qiamulail pada jam 5 pgi ( kalo tak silap..aku lalok lagi time ni..adei~)...then, pagi tu dalam kol 9 baru bertolak ke tempat yang telah dinyatakan..hahaha...ade 2 kumpulan yang pergi..kumpulan pertama adalah kumpulan yang ditugaskan untuk cop kawasan..yang diketuai oleh Ammar sendiri..dan kumpulan kedua , pergi lewat sikit..dalam kol 10 ++ rasenye..sebb kumpulan kedua ni naik keter , dorang ditugaskan pergi pasar +menyediakan+membawa peralan BBQ, ayam yang telah diperap...sosej, arang, tong air, botol cili sos..dan macam2 lagi lah ke tempat yang dirancang...adei~ penat la nak tulis semua..hohohoh.. kalo nak diikutkan memang aku tak g..memandangkan ade kelas JPAm pagi tu..di tambah dengan pelbagai insiden yang sangat sengal..aku hampir2 putus asa..untuk keluar dari kolej sepanjang tu ( 2 kali bilik aku tak leh bukak..satu, stuck sebb ade engsel tersekat..satu lagi aku tertinggal kunci kat dalam bilik..last2 aku g kelas JPA kol 10.30 pagi..satu rekod yang takkan aku ulangi! adahal kelas start kol 8 pagi, adei~)..then, aku terserempak ngan kumpulan kedua yang masih belom bertolak... dorang pon ajak a join, pas habis kelas...memandangkan petang baru dorang baru balik dari tempat berkelah tu..so, sempat lagi rasenye..


~group pertama..cop tempat~



Maka disini la, wujudnye kumpulan ketiga..iaitu aku, mesya dan hapis...wakil proram EMED dan PDR..hahahaha..habis je kelas, kitorang pon memecutla ke Hutan Lipur Sg. Kancing..bertolak dalam kol 12.30, lalu jalan diIpoh, dengan kelajuan 120 KM kitorang pon sampailan dalam kol 1.30 petang...kelewatan disebbkan tersesat kat tengah jalan+isi minyak moto+ tunggu moto mesya yang agak2 sopan tu...hahahahaha..aku pon ingat2 lupe tempat ni..aku ingat Taman Rimba Templer Park...adei~ maaf ye...hahaha

Kitorang sampai je..dak2 ni ngah sibuk memanggang ketulan2 ayam , ade yang dok makan nasik lemak aka sarapan pagi tu, dok bergambar sakan.....tapi masing2 dah naik atas darat dah....pas, tukar baju+merase seketol ayam( (xmalu sungguh!!...lapola, sebb tak sarap lagi..pintu nye pasal:p ) aku pon terus ajak dak2 ni mandi ..hahahaha 2nd round la bagi dorang..1st round bagi aku..

Best gak la..prog ni....siap ade bunting ngan poster lagi..hahaha menarik perhatian sungguh..tujuan program ni adalah untuk merelease tension sempena midsem yang telah berlalu, ...moge2 bertambah bersemangat pada exam2 akan datang..hahaha..anjuran plak ( yang terpapar kat bunting tu) : Srikanda Club...hahahaha kelab underground ni.hohoho.. "Ammar ke presiden die??? hahaha

Mase mandi2 tu..dorang ni ade yg dok blaja berenang la, ade yang men bola tampo ( tapi, restricted sket..kawasan kecik), ade yang men terjun2...men lipat2..jeles sungguh aku..kaki berat ma~ so, gigit jari la :p............ade yang sibuk posing dalam air la..hish, macam2....yang penting syoook!!!!


Dalam kol 3.30...hari pon mule renyai2..memandangkan sumer blom solat dan mase yang semakin suntuk ..masing2 pon naik dan bersiap untuk balik ( 'Ammar kate..die suke time ni, sebb sekejap je dorang bersiap untuk balik..haha pantas2, almost 10 minute only!! rekod ni)...aku kire dalam 13 moto ngan satu keter yang telah berjaye menghadiri+ menjayakan proram ini... ( Kepada pemilik keter, Din kim salam...'Ammar lak, ucapkan ribuan terime kasih atas keikhlasan anda meminjamkan keter anda..hohohoho)...so, total kalo tak silap dalam 21 orang telah sudi meluangkan mase merapatkan ukhwah sesama batch...temanye, ukhwah fillah abadan abada...ukhwah without faculty bondaries and program too!!!





~Antara yang hadir~

  • Biomed..apis, shafiq, pejal,
  • Forensic..Botak,
  • OPtO..Bobo, Ammar
  • EvH..Daus, Daei, Fattah..cho
  • OT..Din
  • Farmasi..Ikram, Hazim, Wan, Pie, Amin, Pojie, Fared ,
  • Emed..Aku je..
  • PDR.. Mesya ngan Apis..
  • ade lagi ke yang termiss???




Kitorang singgah solat zohor kat sebuah mesjid kat selayang baru..dan konvoi ke K1. K3 dan Plaza Rah beramai2....sampai dalam kol 4.20 petang.....sungguh seronok , bagi yang tak dapat hadir untuk program kali ini, walau ape2pon alasannye...moge, program yg akan datang , insyaALLAH kite jumpe lagi... kat mane eh?? hahahaha..aku nak ikot lagi!! :D






Ps/ gambar nanti aku upload. yek.....kene tapis ni..bahaye..hahaha

2 comments:

Anonymous said...

mcm bes je tgk..=)

syukruzlan said...

wah..tu blom upload gambar..nanti aku upload..lagi syok ..hahahaha

kalo ko dapat pergi lagi syok!! hhahahaha