Saturday, February 7, 2009

Dahlu dan kini....

Hari ni lepas kelas JPAM, g makan kat Bonggol, sesaje nak lapangkan fikiran makan kat lua ( sebenarnye nak penohkan perut ...hahaha) balik je...terus tersadai kekenyangan kat atas katil..bukak laptop dan ...blogging..hahaha , petang dah tak boleh , dah reserve untuk revision mood..so, laptop kene off la..mase kat kelas tadi sungguh syok bile sharing kerepek yang dijual oleh dak2 silat cekak...hahaha, bak kate adik...sharing is caring...dengan seringgit anda boleh merase pelbagai jenis kerepek...kire beli satu percume lima ( sebb ade 5 jenis kerepek ...kecuali si mawi ni, dok boikot ..tapi die paling kuat melahap..hahaha, jgn marah la ye :D)... so, mase tu gak masing2 dok belek hp masing2...nak mintak theme la, nak lagu....gambar tanak kasi tengok lak!! hahahaha..paham2...citer pasal gambar ni tetibe nak update gambar adik sepupuku yang amat aku senangi..uwais dan wais....kat sini aku sertakan sekali post tentang dorang..yang aku copy and paste dari blog yang dulu..hahahaha
~bersama Waiz~

~ni plak Uwaiz~
post yang lalu...pada 20 Julai 2008
hari ini aku rase amat bebas dan sangat seronok. aku bebas melakukan banyak perkare tanpa terikat dengan tugas2 yang mengongkongkan…

Actually,sbenarnye aku baru je sampai kolej …smalam aku balik kg, huhuhhhuhuh…sonok gile….aku jumpe Uwais dan Waiz….anak lelaki usu Ina dan Cik Ros…huhuhuhh dua2 montok….semoge kalian menjadi anak2 yang soleh…amin.. muke Uwais yang nak masuk 2 bulan, penoh kematangan… huhuuhuhuh..syik berkerut je..tapi semangat… Waiz plak usia baru beberapa hari..tapi badan semangat betol ..dengan berat 4.12 kg, dan panjang 56cm Waiz telah memecahkan rekod yang telah aku pegang selame 20 tahun dalam keluarge..hohohohohhoho. Uwais sepaptutnye lahir same tarikh lahir ngan aku 21 hb june…tapi die tak sempat2 nak keluar, baru awal bulan mei die da nak keluar…so, tak dapat la aku sambut besday same2 ngan die..huhuhuhuh.. Uwais dan Waiz, due2 keluar melalui pembedahan( macam aku gak la).. Uwais, sebab lahir tak ckup bulan dan berada dalam position yang abnormal…yang Waiz plak sebab saiz yang mendatangkan risiko kalo dilahirkan normal….ape2pun tahniah kepada Usu ina dan Cik Ros.. dan Selamat Lahir kepada Uwais dan Waiz….huhuuhuhuhu

Kelahiran yang mendatangkan semangat baru kepada aku untuk belajar bersungguh2 agar menjadi contoh dan teladan yang baik kepada adik2ku..(tak kesah la, mahupun adik sedare…huhuhuhuhu) iAllah…

bulan ni bulan rejab..then syaaban, pastu Ramadhan
ya ALLAH..seronoknye bile memikirkan hari2 yang mendatang…semoge aku beroleh barakah Mu…iALLAH


2 comments:

choco - dillo - lillo said...

uish.. ade ciri2 bapak penyayang ar.. =P
nih y rs nk post gak anak cousin sy y comel gle tuh..
rindu lak kat dier..

syukruzlan said...

tau xpe..hahahaha, sebb rase sangt rindu la post gambar dorg kat blog..so, xyah la nak tegok kat hp je..hahahaha.........