Friday, February 20, 2009

ATDI ....di sini segalanya bermula.

Hari ni , hari jumaat...dah lame xupdate blog ni..sejak minggu lepas yang sangat sibuk dengan midsem exam+ intenet kolej yang sangat slow tahap cipan sarat bak beranak, menghilangkan mood aku nak update blog ni..adei~..then habis je midsem....aku pon decide nak rehatkan otak balik rumah.. dari hari rabu sampaila hari jumaat( paper aku 2 hari jek...hahahaha)...cukuplah, ingatkan nak balik hari ahad..tapi ade kelas JPAM hari sabtu pagi , then dinner Program UntukMu Palestin+assigment penyakit berjangkit yang tak siap2..aku pon terpakse redho la..balik awal...sebenanye tangan aku da gatal sebb lame xmen volley..hahahaha
mase aku sampai je umah hari rabu petang tu, aku dapat panggilan dari abah soh jemput adik sepupu aku kat perhentian bus Batang Kali..sampai kat bus stop..aku pon pelik bile nampak adik sepupu aku ni ngan menjinjit beg plastik+pakai pakaian asrama die. aku ngan wat muke pelik nye dan terpiker2?
  • die ni, dari mane?? dari rumah ke?? dari asrama??
  • dak ni xskolah ke??
  • kalo dari asrama...awatla die tak balik umah die??? nak balik kg lak??
  • kalo dari umah die, asal nak balik kg kene pakai baju asrama lak??
hahahaha..rupe2nye, die baru lari dari asrama die!!! adei~ aku ingat aku sorang je yang balik kg nak release tension balik kampung , rupenye adik sepupu aku sorang ni pon same..hahaha..mane ko blaja ni wei!!! so, adik sepupu aku ni pon merelease tensionnye bersame2 aku la kali ini..hahahaa..sampai je umah mak aku aka mak long ngan nenek aku membebel la kat adik sepupu aku ni..aku ngan adik plak dok tergelak je la..mak pon tepon la mak adik sepupu aku ni...mak cik aku ingat mak aku main2..last2 die pon tak terdiam dan pening tahap chronic la plak, tak tau nak wat cam ne lagi ..hahaha
korang bayangkan..adik sepupu aku ni, baru je darjah 5.. saiznye plak kecik je, ( tak macam abang sepupu die ..hohoho)...macam saiz budak darjah 2...hahaha halus je. BERANI GILE lari dari asrama soranag2...cume yang bestnye, adik aku ni jujur skit, die bleh citer detail2 care die lari dari asrama...hish..mantap gile adik sepupu aku ni..panjat pagar, seberang longkang Batu Caves, redah semak, jalan kaki sampai ke warta... then amek bus ke batang kali...hahaha , bile tanye ....nape tak nak terus balik umah ...rupenye ni kali kedua die lari dari asrama...hahahaha takut kene marah la tu...hahaha
aku pon tepon a warden die..dan janji nak hantar die hari jumaat ni... so, tadi mase ondaway aku nak balik kolej , aku pon singgah la jap hantar adik sedare aku ni...hahaha
sepanjang 2 hari kat umah aku...adik aku bawak la adik sepupu aku g umah sepupu aku yang lain..masing2 citer pengalaman dok asrama masing2..pengalaman kene buli, pengalaman membuli...hahaha nak bagi adik sepupu aku ni semangat balik dok asrama...yang pak cik2 aku plak dok takut2 kan die ni...kene culik la, kene jual kla kalo lari lagi..hahahaha...mak cik2 plak bagi la nasihat2 soh blaja rajin2...jangan risau2kan keluarga....wah, jeles sungguh aku, concern gile mereka kat dak kecik sorang ni.. rase nak balik ke alam sekolah menengah dulu balik.


~berdekatan pintu masuk asrama~

Mase singgah kat asrama adik sepupu aku, tetibe teringat mase aku dok asrama yayasan selangor , Asrama Tun Dr. Ismail (ATDI) atau kini dikenali sebagai Asrama Yayasan Selangor KL ( AYSK)....tak sedap betol name baru ni..hahahaha...syok gile..paling aku sayang adalah warden, kerani, pak cik2 pemandu, makcik2 dan penguasa2 yang telah banyak berjase menjage aku selama 3 tahun 2 bulan kat sane..wah everything speechless..nak nangis ni. hahahaa. antara yang aku ingat:

ustaz Baharuddin,cikgu Ali,ustaz Fauzi,sir Rahim,
Kak Sharipah,cik Ani, Cik Yah, Cik Som, Ibu
Bro Bad, Bro Hisham, Bro Zainal, Bro Kamil, dan ramai lagi...
bile aku tengok keadaan asrama adik sepupu aku ngan asrama aku..bagai langit dengan bumi...kalo nak diukur dari segi fasiliti memang aku kalah...tapi kalo kakitangan , dan warden..aku boleh berbangge..sebb aku memiliki penguasa asrama dan kakitangan asrama yang sangat2 baik, sangat tegas, concern , first class beb!!!...hahahaha sebb aku tengok cara kakak gad asrama adik sepupu aku yang merokok kat pondok gad dan layanan dingin yang aku terime kat asrama adik sedare aku tadi...membuatkan aku rindu kat ATDI!!!
~asramaku di waktu malam~
teringat balik mase kelas aku 3 Durian kene rotan ngan ustaz baharudin sebab wat cikgu tusyen merajuk...kitorang kene sebat secara randomize dan kene baring kat tepi pondok gad dengan pandang ke langit...dari jam 9++ sampai kol 10.30 malam ( kelas tusyen tamat)...memang sangat sediy mase tu..tapi sumer redho...kitorang paham, itu cara ustaz mengajar kami..ustaz pon sebat kitorang macam bapak sebat anak..die sebat sambil menangis..sy mintak maaf sangat2 ustaz...sampai sekarang saya rase bersalah sangat2 sebb kitorang buat ustaz menangis........terima kasih atas segalanye, saya takkan lupekan ustaz!!

~teringin nak lalu jalan ni lagi..bile agak nye???~

gambar2 ni aku amek dari blog senior aku:http://iamsaii.blogspot.com/

5 comments:

Muhamad Saipul bin Fakir said...

Dulu memang best...
sekarang, budak2 cam taknak blaja...
tak macam dulu...
kalau dulu, cikgu kelas bimbingan tak sampai lagi, separuh kelas dah penuh....
skang hampeh...
mentaliti dak2 skang ngan zaman kite dah lain...

Turut merindui zaman asrama...
(huish tetibe rase sebak nih)

Muhamad Saipul bin Fakir said...

Skang ni dah jadi salah sorg tenege pengajar kat sane...:)

syukruzlan said...

wah...abang sepol dah jadi cikgu plak kat sane??...hahahaha..best la kome.....sape lagi kakitangan yg masih ade kat situ?? tringin la nak lawat ATDI.....rindu ma~ tapi segan, sebb takde yg kenal lagik kot..

nama yang baik said...

huhu

bestnyer ingat balik pasal school dulu-dulu...huhu

aku tak pernah sekolah asrama...hehehe
tapi sekolah harian pun byk citer yg menarik nyer jugak..hehe
kene rotan yer...huhu
same r kiter...huhu
biasa r nakal...bukan jahat pon..hahaha

:P

syukruzlan said...

haah la epol..sonok gak skolah menengah dulu..aku ade roomate ramai 10 orang macam tu..then everything kongsi same2..event fly pon....hahaha tapi, skang ni aku dok bilik single..kesunyian sih~ hahhahaha