Tuesday, January 13, 2009

18:: ku HARAMKAN duitku untuk kalian!!!

Kawan2 ku....kita punya banyak pilihan, semuanya terletak pada diri kita sendiri..tepuk dada tanya iman...

Apakah bezanya kekenyangan yang terhasil antara meggy dengan mee ruski???, KFC dengan Kafe KTSN???starbuck dengan kopi mamak??? semuanya sama...kini, kita punya banyak pilihan semuanya terletak ditangan kita....berkorbanlah sedikit demi saudara seakidah dengan kita..tak jatuh maruah seorang muslim apabila makan di warung2 tepi jalan , tapi untuk masuk ke restoran KFC dan McDonald....anda fikir2kan lah......terbitkan rasa bersalah apabila anda mengeluarkan duit anda di depan kaunter...itulah harga yang anda bayar untuk 'MEMBANTU' saudara anda disana!!!!


untuk mengetahui lebih lanjut bagaimana produk2 ini melaksanakan kerja amalnya layari:http://www.inminds.co.uk/boycott-israel.html

Penasihat Majlis Agama Islam Johor, Datuk Nooh Gadot dipetik sebagai berkata: "Hukum memboikot barang AS kini jatuh WAJIB dan jika ada sesiapa yang tidak mahu memboikot maka hukum menyokong AS dan Israel ialah lawan bagi wajib, iaitu HARAM." Beliau menegaskan hukum wajib itu tepat kerana adalah jelas AS dan Israel kini terus degil, sombong, takbur, bongkak, tidak berperikemanusiaan, musuh agama dam membunuh manusia tidak berdosa termasuk kanak-kanak, wanita dan warga tua di Gaza. "Usaha ini perlu berterusan dan jangan hangat-hangat tahi ayam," katanya. Dipetik dari Utusan Malaysia- 12/1/2009
lagi info pasal boikot!!!
A very good tip for identifying the products to boycott. Every bar Coded product in the market contains its country code included in barcode digits. Please check the barcode of any product before you buy. Check the first 3 digits from the LEFT. Example, an Israeli product will have barcode like: 729 3453459070 The following list is given according the priority as the worst at top and then second worst is next:
729 - Israel
570 - 579 Denmark (i.e. 570, 571... 579)
870 - 879 Netherlands (i.e. 870,871... 879)
300 - 379 France
700 - 709 Norway
400 - 440 German
Please copy this text and forward this text to as many Muslims as possible Via Email via SMS Via Scrap.....I ask all of u, Muslims...Cant u spare one minute in order to spread???

No comments: