Friday, January 9, 2009

13:: Hargailah aku sebagai seorang INDI.. :D

Hari ni merupakan hari penamaan calon bagi pilihanraya kampus (PRK) UKM ....hahahaha...adei, macam2 yang berlaku hari ni.penamaan calon bagi kampus KL bertempat di TIBE (tingkat satu blok E).....malam sebelom PRK ade gak member ajak berarak......iyelah dak kos aku nak bertanding tu..hahaha, aku agak semangat gak nak g....tapi bile piker balik banyak risiko yg perlu ditanggung...niat tu pospont la sampai ke pagi....esok nye, pagi2 lagi aku jumpe 2 keping kertas ungu kat depan pintu...adei~ bahang pilihanraya telah bermula..hohohohhoh.....dan telah ditakdirkan aku berat untuk ke FAKS dan berhajat untuk mengqada segala tido yang tak puas selama seminggu ni....hahahaha
Sebenarnya untuk PRK kali ni aku akan wat pilihan yang terbaik (undi itu adalah rahsia.. :))...tak macam tahun 1 dulu...ikot parti, so, untuk tahun 2 ni aku akan pilih calon ...sebb bagi aku...sebuah kapal yang canggih, tapi nakhoda nye baru pandai mendayung sampan... kapal itu takkan ke mana..setuju tak???

Pagi ni sebelom subuh ni... aku nak citer sket ketidakpuasan hati ku..hahaha...ade ke patut aku dikata "at a dark side " bile aku tanak join dorg...adei~ tak patut..tak patut..kan kan kan.....kali ni aku punye pandang yang berbeza ....tak kesah la kalo ade yang tak setuju.....meluahkan pendapat kan tak salah...hahahaha


firstly....aku paling tak suke pilihan raya berdasarkan parti....tak tau la kenape ye.
second.......kenape ade parti kerajaan dan parti pembangkang??...adei...sepatutnye, untuk menentukan pembangkang atau kerajaan...adalah selepas salah satu pihak telah menang...iaitu, selepas keputusan diumumkan.....setuju???
tak kesah la kalo tak setuju...hahaha...
third, aku paling benci pada ketidak-adilan secara terbuka...kenape lak pihak Universiti menyebelah salah satu pihak???? bukan ke tak adil namanye???? sepanjang proses pilihanraya ..pihak U sepatutnye menjadi pemerhati...kalo nak memberi tunjuk ajar..berilah kepada kedua2 belah pihak, ......cara2 mengisi borang agar lebih jelas, dan lain2nya....adei~inilah keadilan namanya...(info dari kawan yang selalu tompang moto aku...hehehe)
then, aku tak puas hati selagi tak tau sape yang letak paper warne ungu kat bilik aku...sape wei???? baik ngaku....... huah huah huah :)

last but not least...aku nak wish kat semua calon....selamat berjaya dalam membentangkan manifesto anda........ingat SEMINGGU je berkempen...jangan sampai graduate lak , berpanjangan nak berkempen....addic la plak....hahahahaha..

yang benar..

syukruzlan..

4 comments:

yana yahya said...

lelaki lebih ber'emo' pabila pilihan raya...napa ye??

syukruzlan said...

sama ja...untuk dua2 gender...kalo tak napea pompuan nak gak jadi calon??.....bukan beremo....tapi concern, dan lebih bertanggungjawab.....bukan main tanda ja..ingat, semuanya akan disoal diakhirat kelak...jadi, buat lah pilihan yang betol....

yana yahya said...

first impression aku bc mcm terdapat sedikit bias dlm ko nyer jwpan..tp aku x nak hentam kromo..sb tu aku baca 2 -3 kali..
bab corcern n btanggung jawab..tu sapa..ko ke..ke calon

syukruzlan said...

untuk kedua2nya.....tapi term concern di sini...sbenanye aku tujukan pada semua yg akan turun mengundi, agar lebih concern dan tak melulu menyokong mana2 pihak....itu ja.....kalo Amin bertanding atas tiket FSKB...sure2 aku sokong die....membiah terus...takde "undi anda adalah rahsia" di sini......tapi die dok kat Ffarmasi lak...hahahha sayang2