Thursday, January 22, 2009

25:: Kifarah ke ni???

~award yang telah diterima dari saudara padil Chan..mekasih ya!!..adei, layan ajela~

Petang tadi, semua pelajar EMED kene attend short briefing kat Emergency Department Of PPUKM...kelas tu start dalam jam 2.30 petang, so..aku ngan helmi pun bertolak dari kolej dalam jam 2.oo petang....hoohohoho..merasakan diri ini sudah lambat , aku pon terus memecut motor dengan lajunye....hahaha...ok je sepanjang jalan...dalam 5 Km nak sampai ke PPUKM tu, tetibe lak berlaku kejadian yang tak diingini...hahaha adei~ malu2.....moto aku tergelicik kat selekoh yang ade orang sibuk wat jalan baru tu....terbaring aku kat tengah jalan tu...hahaha..helmi lak, macam tak tau nak buat ape...nak angkat moto, tangan die dah melelih darah dah...yang aku plak..macam syok je baring atas jalan tu....hahahaha ( sebenarnye bengang kat orang yang wat jalan tu)..moto aku tu tergelicik sebab:
  • aku bawak laju kat selekoh..
  • jalan tu tak rate...(aku nak bawak kat litar la pas ni...hehehe
  • jalan tu sangat bayak debu2 cinta...cinta la sgt...da macam habuk pemadam api ..( tak caye meh tengok kesan luke aku...masih diselaputi habuk)
  • aku bawak emo [ini yang utama].....so, pas ni tanak emo2...make, punce aku aku jadi emo pon telah dikenalpasti...dan akan cube dielakkan selepas ini..
kesannye...aku dah macam ayam goreng KFC yang disalut dengan pelbagai adunan rempah..dan tunggu mase nak digoreng...ceh...putih sebelah badan...baju aku rabak habis sebelah...seluar plak...rosak teruk..selamat seluar ade harge...kalo tak bertambah la aku nye tatto semula jadi..hahaha...mase ngah baring tu, tetibe lak si Naim ni sampai..adoi~ potong stim la...hahahaha..kalo tak aku nak bermalam terus kat tengah2 jalan2 tu..then , naim pon suggest la aku g PPUKM terus pi basuh luke....tapi memandangkan persalinanku telah rabak segale....aku pon naik malu la..ala2 anak dare nak kene pinang, rase mase tu..hohohooho..so, aku pon soh naim hantar helmi , then aku plak terus balik ke kolej....kire ponteng la kelas kat PPUKM hari ni..maaf ye Dr. Nora..


mase on da way tu, aku baru teringat yang aku tak cek pon keadaan motor aku...sah2 bertambah belang tarungnye...cume yang paling penting...aku tak cek pon same ade berlaku petrol spill atau tidak!!!! mak ai...sah2 motor aku terbaring same ngan aku kat tengah jalan tu....adoi, mase tu tawakal betol kat ALLAH ..moge tak meletup kat tengah jalan...

sampai kat KTSN aku parkir moto kat belakang kolej, malu deh..hahahaha. then, kat dalam otak teringat nak gi hantar motor kat bengkel, nak basuh moto la, nak tukar visor helmet la....adoi, bile mase aku nak piker pasal diri sendiri???? masuk je bilik, tetibe aku rase sakit kat tempat jatuh tadi. sakit dada.bahu..pinggang....jalan pon dah tak betol...sabar2..then, aku pon decide nak nak cuci sendiri luke tu sendiri...siap bawak cotton bud ngan shokubutsu lagi.....aleh2 aku gune tangan je sental luke tu..nak ilangkan pasir2 yang melekat tu...degil betol..selamat patang ni ramai ade kuliah...so, suare jeritan batinku tak la didengari oleh sesiape...adei~

So, aku pon segera mengambil keputusan untuk berehat sepenohnye petang ni..( padahal sebelom tu bersemangat gile nak main bola tampo ..sebb cuace elok..berbanding 2 hari sebelom ni)


Lupelak nak citer pasal Helmi, helmi lak....dapat luke kat kepale lutut, siku dan luke kat tapak tangan...sure lambat sembuh tu...sian die..maaf deh..tetibe rase bersalah yang amat sangat..kepda pengundi2 Helmi..den mintak maaf yo, den tak sengajo...ntah manga kajo ntah..tetibo perkaro nak jadi....ndak boleh ngelak do.....maaf yo...doa2kan lah Yb kalian tu sihat2 blako....sanang nak nyambung kojo.. hohohoho..doakan la den sekali.... [sape soh YB korang lambat bersiap....kalo tak lambat...xde a aku terkejar2+emo2...aku ni driver die ke?? hari2 nak kene tunggu die..kalo nak pakai driver..meh sini moto ko....ni moto aku kot...adei~]

Consequently, ambillah pengajaran dari cerita ini ye...dan per caye lah pada qada dan qadarNya...walaupon memang dah nak sampai kat PPUKM..tapi, ALLAH tu dah takdirkan tak dapat pergi...so, TETAP tak dapat pergi......sabar2 deh...




9 comments:

padilchan said...
This comment has been removed by the author.
padilchan said...

sangat menyentuh hati...

tahniah teruskan usaha anda~

yana yahya said...

wei nape delet komen org tu???

Anem Arnamee said...

Salam...

:sabar.. tahniah2..

erm.."ada hikmah", selalu akan diperolehi setelah wjudnya "kifarah"..

mybe.=)

syukruzlan said...

tahniah??? hhahahaha...ucapan pertama ni... :D anyway . memang kifarah pon...banyak sgt wat silap selama ni...adei~


untuk yana...aku tak delete la komen org tu...tak tau sape delete....org tu sendri delete kot...

syukruzlan said...

ape2on..thanx anem :D

padilchan said...

sbb cite sgt menyayat hari ak ngan penuh ikhlas walupun terdapat rase takbur sikit menganugerahkan entry nie sebangai BEST ENTRY EVER... hahaha~


so sila tuntut andia anda @blog ak... sekian


yang ikhlas bekerja,
Jemaah Juri Handalan
SHYSTER AWARD 2008

padilchan said...

any mistake in spelling, hope ignore je... nope language class lagi pon...

syukruzlan said...

hahaha...bleh dapat anugerah eh entry ni..hohohoho..perli la tu