Friday, November 20, 2009

meraikan akhir semester..

pagi ni sebelum pack barang untuk check out dari KTSN,...aku ambil sedikit mase untuk cerita tetang peristiwa semalam...actually, banyak yang berlaku semalam....dari cerita pasal exam klinikal sampai lah outing EMED yang telah dirancang awal2 sebelum seat for exam.dan disebabkan outing ni gak lah ade yang tak sabar2 nak habiskan klinikal exam..terutama member2 yang kene kuarantin sampai jam 2 .30 petang.hahahaha..gasak korang lah..

untuk akhir sem kali ni, Sarah as leader for this sem, pada mulanya planning nak g makan2 kat KFC dekat ngan HUKM tuh sempena hari pembebasan...hahaha pembebasan la sangat, [agaknye baru nak cuti dah kene panggil balik untuk lengkap kan posting..kalo tak TL lah ko sampai grad.adei~ ],....then akhirnye proceed sampai lah semua bersetuju untuk mencemar duli menjejakkan kakike Times quare untuk makan lunck kat sane .then tengok wayang citer 2012..hoho payah ni aku nak ajak naim untuk join sekali ..Antara tentatif prog adalah seperti berikut::

TEMPAT:: KFC times square, GSC hall 1
JAM:: 3.30 petang - 11.30 malam
EVEnT:: makan-makan dan menonton Kiamat Sudah Dekat versi OMPUTIH
[2012]
VIP:: EMED first Batch!!


Dalam kol 2.30 kitorang geraklah dari KSTSN nek moto ke Fak..then naik KL monorail ke TS..rindu la jejak FAKS ngan KL MOnoraill..banyak gak lah perubahan dari yang dulu... hish sediy plak bile teringat ape yang akan berlaku...xpe lupekan dulu....ni nak citer yang best2 je ni..hahaha..kitorang sampai ke TS dalam jam 3.30 petang same ngan jam yang telah Sarah tetapkan...punctual tak kitorang?? Dr. Ku mesti bangge ni....alamak....sile abaikan.hahaha...tapi tak kesah lah asalkan semua datang..lambat pon sebab ade yang habis exam kol 3 petang..bagus. petang ni yang takde adalah abang azrol, aya dan housematenye zaira ...tertinggal katenye..xpe nanti de rezki kite gi lagi eh.

~Kat KFC, times Square~

di atas ni adalah muka2 yang datang awal..sebabnye, lapo gile..aku ambik dinner plate time tu.tapi bile sarah ngan anne datang, aku nye dah jadi snack plate la plak..menggelabah kitorang basuh tangan+tukar plate baru...hahahaa sengal~ takut kene marah ngan Sarah sebab makan awal....sarah kan garang..hahaa lapa weh..kang gastrik aku datang sape yang susah..haha
[ade plak aku gastrik ye??]
bawah ni plak...2 orang yang datang paling lambat..hahaha nailah ngan minah scoot Muna..

EMED third year yang cambest...sape kate kitorang tak sepakat?? sesuke hati je eh ...haha ade yang nak kene sule ni kang hahaha...gado2 sket tu biase la..pastu baik la balik..hahaha sedangkan lidah lagikan tergigit, inikan pulak ....... hah sambung2..aku dah terlupe la weh..[toin, toin...]

Habiis je makan...kitorang [ aku, naim, didi, nina, dayah ngan nadiah] gerak gi beli tiket wayang RM 11 x 17 orang...kad matrik yang kitorng kumpul2 kat KFC tadi tak valid la plak....sebab citer tu start jam 8.45 malam dan valid sampai kol 6 ptg je...8.45 tu je la yang paling sesuai..sebab yang lain clash ngan waktu solat...dengarnye citer tu almost 3 hours..ayo yo...kematu la bontot dok kat dalam tu nanti..hahaha

Then, pergi balik kat tempat KFC tadi untuk bagi2 tiket..dan sambung sesi fototgrafi kat dalam KFC tuh...pastu, gi solat asar kat surau TS...dan jalan2 isi mase...mase kat dalam surau tu jugak aku jumpe junior dorm aku...namenye Dugong [ kat samura ni, semua org ade nickname sendiri..event cikgu pon ingat nickname kitorg berbanding name sebenar]..wallaweh rindunye kat dak2 ni....dah besar rupenye junior aku sorang ni, dulu elok je comel..skang dah tinggi..amek medik UiTM....4 tahun tak jumpe..tak sangke die ingat aku lagi...bagus2... :D [mambo gi German.....Jac plak UiTM penang]


Usai solat...sambung jalan2..terserempak ngan Nina dan Anne ngah belek anting2..kiorg pon join la sekali..hahaha siap pilih satu lagi untuk Anne..dan yang paling terharu. Anne terus tukar anting2 die dan pakai anting2 baru tu kat kedai tu jugak..wawawa.... nampak semart la Anne..baru elegance ...sesuke hati aku je..hahaha,

Then kitorang berlima jalan je la kat kedai2 aksesori kat dalam TS tu...bukan nak beli...saje jer nak belek2..gi kedai pair shops....jumpe key chain untuk couple..semart sih.....teruja plak nak beli..tapi tak tau nak bagi kat sape.. :D...

Pastu aku ajak dak2 ni g BORDERs, aku nak beli sambungan buku yang aku ngah follow.harapnye cuti ni dapat la luangkan mase ngan buku baru...aleh2 kat BORDER tak de plak buku yang aku nak carik tu....then, kitorang pun sambung la sessi fotografi kat situ..dengan Tajuk gambar:: BUKU PILHAN ANDA!!!

aku::
selaku phootograper 3.2 megapixcel yang tak bertauliah~

peserta::anne albert
buku pilihan:: Perfect weight loss..ye ke anne??


peserta:: Helmi aka Emi [hahaha]
judul pilihan:: japanese food and cooking..
ni pengaruh shushi king la ni ye mi??hahhaa cantekk~

peserta:: Nina Ilani
judul pilihan:: blurr?? die gi bukak buku plak....hish xdengar arahan betol nih..
haahaha

peserta: Naim Sulaiman
judul pilihan:: Asian VEgetables, dan Asian Herbs and spices...wallawei...sungguh Asian!! tabik le kat kamu...

peserta:: Ayie Syuk
judul pilihan:: Kitchen Garden!! hahahaa...ni sebab pengaruh FarmVille la ni..adei~

last but not least...ni la buku pilihan sebenar!! apekah? hahaha

Lame gak la kitorang spend mase kat BORDERS ni...pastu gi surau balik untuk maghrib...pastu meet dak2 ni kat GSC tingkat 3...tak sabar ni nak tengok Kiamat Sudah dekat Versi Omputih..mule2 aku ingat nak tengok citer pisau cukur..tapi bile piker2 balik...2012 is more significant....aku tanak review pasal movie tu kat sini..tapi terang2 propaganda yahudi....yang wat aku terpiker banyak kali pasal semua mesej yang dorang ni cube sampaikan...



Akhir kalam..aku sangat enjoy hari tuh....syok la share time ngan member2..hopefully event macam ni akan terus dilegasikan untuk sem2 yang akan datang.spend mase 3.30 petang sampai 11.30 malam ngan korang memang seronok a beb...sure xnyesal..lagi2 ngah mood pas examm macam ni..hehehe lagipon tak lame lagi kite akan grad,....wahhh jauh nye piker..hahhaha ape2 pon, korang semua best!!


2 comments:

yana yahya said...

ramuan yang sama
tapi acuan yang berbeza...
tapi moment tu memang paling bes

syukruzlan said...

sure....
moment tu paling best...
:D