Sunday, November 8, 2009

I spend sleepless night, counting stars in the sky~

~pemimpin bukan hanya untuk memimpin tapi juga untuk
melahirkan pemimpin
~saya tak perlukan luck, sebab bila saya kata berjaya , saye mesti berjaya.
~selagi saya tak dapat 1000 hasil titik peluh saya sendiri, saya tak akan balik kampung!!
~ It's a Joke!!
~terbaek , dari ladang dan lautan dalam!!
~ OMG!! BTW, dan TK!!
~jim wooOOoow, jim woOOoow!!

~apa yang kita lihat, tidak semestinye benar
~kadang kala, kite perlu melihat dengan mata hati.
~kini baru kusedari, kita tidak lagi sehati..


cerita tentang minggu ini, banyak sungguh perkara yang terjadi...jadi wajarlah pagi ahad yang sunyi ini aku kembali menghadap laptop untuk mencoret serba sedikit tentang apa yang terjadi, dengan segala luahan hati berkaitan peristiwa hari2 yang telah berlalu...mungkin bila aku tidak lagi di sini , cerita dan kisah2 zaman ini masih boleh ku review kembali...mungkin juga meta-analysis bersama teman2....seterusnye menjadi cohort study bile dah tue nanti....hahahaha


CUCI THE MUZIKAL
malam semalam, aku g IB buat pertama kali nye untuk spend mase g tengok cuci the muzikal...actually, memang dah lame sangat nak g istana budaya, dan tak kesahla ceritanye pasal ape..bermula dari PGL, Impak Maksima , Ibu Zain sampai lah ke Gamat.semua nye termiss, busy woooo..ceeehhh~..hahaha lagipon,selame ni asyik lalu je kat Istana Budaya tu bile nak balik kolej ,tahun depan mungkin tak leh tinggal kat KTSN lagi. dan takkan lalu IB lagi....so, malam semalam ...ianya menjadi kenyataan!! aku melangkah pertama kali nya ke IB!!
" kampung sungguh ko ni syukk".. kate Harith Iskandar kat aku,
pastu aku jawab balik.
"aku memang orang kampung, terbaeek dari ladang dan lautan dalam!"
hahahaha.aku kan suke menjawab.. exam nanti mesti A++ punye lah...hahaha

Sebenarnye dalam hidup ni...Malam ni, merupakan kali ketiga aku tengok teater...satu mase skolah kat yayasan selangor dulu.tengok kat Dewan Bahase dan Pustaka...then , teater KIRANA mase pekan teater.. dan kali, Cuci The Muzikal nye turn...aku mencemar duli ke Istana Budaya dengan harge tiket ala2 orang dah bekerje..hahahaha..xkesah lah berape...asal hati suke :D
Sepanjang berada kat dalam Istana tu..aku rase sungguh la teruja...dijulang tinggi bagaikan raja, sikit lagi nak mencecah bumbung istana ...kawan2 aku kate nampak semut la ko syuk...dengan cermin tembus cahaya yang aku pakai, aku akan buktikan pada mereka....Tapi, ternyata aflin tampak kecik dari biase...lalu,aku hampir2 mengiyakan kate2 mereka....lepas balik bilik dan google, barulah aku tau kenapa... aflin dah hilang 9 kilogram la kawan...no wonderlahh kenape~hahahahaha

Untuk mengulas pasal teater malam tu....semuanya aku suke, dari susunan prop [wajib lah ini yang aku perhatikan dulu], bait2 lagu, lontaran2 dialog, gerak tarian...waahhh!! marvelous !! OMG!!! kate jelah kali pertame tengok,memang semuanye nampak best.ko nak compare dengan ape???..cehhh~ serius....aku sangat-sangat suke...komedi ringan disaat2 exam mood datang melande...kredit kat lakonan depa, dari CUCI team...fairil, jim woOoow jim woOoow, C'Tan dan Khairudin sampailah Vanidah Imran, Adibah NOOr, Harith Iskandar dan lain2..buat semua orang kat dalam istana tu tak kering gusi...termasuklah jiran2 sebelah seat aku aku. tak sangke mereka ketawa sampai begitu rupa....hahahaha gaye kene sampuk jin mak cik cleaner gamaknye :D hahaha no offended ye.. Its a joke!!..

8.45 malam sampai 12.35tengah malam.....boleh tahan lah gak duration untuk teater ni, ngalah tengok panggung sabtu...hahaha memang puas...bab prop banyak wat aku kagum...hisshh, teringin lak aku join prop teater CUCI ni...prop kat rumah kat kg baru,, luar dan dalam, prop kat restaurant, kat Office, sampailah kat prop panjat2 bangunan [siap ade gondola lagi.]..mencuci sambil abseiling...best woo~ Subhanallah!!!OMG!!! kreatifnye akal manusia ni..simple tapi significant. kalo lah ade boleh tangkap gambar...aku snap cukup2 tadi. Babak kat dalam citer ni pon banyak gak yang aku suke.....antaranye bab yang aflin marah adik2 die pastu merajuk nek van nak lari....hahaha lawak la...sampai hansc pon dok pandang blakang tak tahan nak ketawe..pastu bab adibah poww pisang goreng awi....C'Tan ni leh lak nyampuk..pisang JOJO memang sedap!!! double meaning kat situ...hahaha sah2 la ramai yang terbahak2 time tu..lagu adibah ngorat awi time tu pon best...

adiba::siapa namemu??
adibah::saje aku ingin tahu??
awi jawab :: malu
adibah marah::tak sopan buat anak gadis menunggu!!
bla bla blaaa~
serius best~ rase nak wat caller ringtones je lagu ni..hahaha


MANE2 pon BOLEH UPDATE
Mase persembahan teater tu gak..ade bab bab yang dorang ni gune dialog spontan...macam bab C'Tan merajuk dan marah kat adik beradik die, pastu g kelilig jalan kat audience..dan yang paling best..mungkin sebab malam tadi pon berlangsung perlawanan antara negeri sembilan dengan kelantan...so, adibah noor pon boleh plak mengupdatekan sebarang keputusan perlawanan kat penonton2 kat dalam tu..hahaha bergegar IB time tu...lebih 2 lagi bile adibah noor announce yang N9 ngah leading 1-0 . semua cam sokong N9 kot...ye la tiket nak tengok match dah habis..so, altenatifnye dapat tengok WWO aka Washing Window Olympic 2009... olimpik tu, kat dalam Mesia lak tu....Tak cukup sekali, mase N9 dah sumbat 3-0 adibah siap bleh puji lagi kekentalan pemain N9..."walaupon dibaling dengan mercun dan botol...pemain-pemain nogori sombilan totap tabah..sehingga bla bla bla.." hahaha xke berdarah telenga Husna bile dengar kate2 tersebut..It's a joke..common :)
~ new members of CUCI-CUCI TEAM(M) SDN BHD~
Kat dalam tetaer ni gak.ade terselit member lame aku ni....acap..dah besar dah rupenye. die..Pasal acap ni pon buat aku terfikir banyak2 kali...aku ambil yang positif pada dirinya. teringat zaman skool dulu..acap selalu melepak kat bilik itorang 63C aka bilik skool Methodist. ( aku, nizar, hisyam, rasyid, arip, masyam, sani, syafiq, azidi, daos KING 16.)..die St John..maklumlah MBS kan best..semua kitorag layan sama rate..tetamu lagilah spesel treat!! hahaha...nak jadikan citer..acap ni selalu lah dok melalak kat bilik kitorang ngan lagu2 siti, britney, siap dance2 lagi macam peserta AF yag baru tersingkir...kitorang tak de a nak marah2..maklumlah mase tu ngah sibuk nak bersiap g klass prep..so, hiburan ringan2 tu ok lah..radio yang tong2 beli ramai2 pon dah rosak.hahaha...acap selalu cakap yang die nak jadi peserta AF tahun 2006 rasenye...kitorang what dono je la...angan2 ko la cap....then, hubungan kitorang terputus bile aku pindah skool...masuk matrik...and now masuk U plak....Incidently, aku terjumpe acap ni kat "muka Buku"... subhanallah!!! OMG!! die bejaye menukar angan beliau kepada realiti....die masuk ASWARA, jadi member Cheer leading EMAS, dah menari untuk konsert Dato' Siti baru2 ni, dan malam tadi..aku tengok die menari dan jadi of CUCI The Muzikal nye team members..dan aku tau...dia telah menjadi SIGNIFICANT person!!! aku bagaimana!!! pulang maklumlah kawan...khai cakap "saya tak perlukan luck, sebab bila saya kata berjaya , saye mesti berjaya" so, syuk..tibe masanye untuk anda tentukan perjalanan hidup anda!! untuk Acap..tahniah!! ko dah bukak mata aku besar2 malam tadi..aku doakan ko berjaye di dunia dan akhirat..semoga mendapat keberkatan umur dariNya..cume satu je....selame 3 tahun aku kenal ko, pe kejadahnye baru malam tadi ko nak expose drumstick ko kat aku!! hahahahaha adoi la acap~ nak aku tambahkan ke ropol2 kat seluar ko tu kasi sampai lutut boleh??!... :D Its a joke!!!



PEMIMPIN dan PIMPINAN
minggu ni gak aku banyak terdedah dengan topik perihal kepimpinan...make aku berminat nak sentuh sikit kat sini....bukan untuk menjaja cerita atau membuka pekung di dada...tapi mungkin ade yang boleh mengambil iktibar dari ape yang telah berlaku...perbualan aku bersama teman2...buat aku terfikir panjang...kali ini, setiap perbahasan dan perbualan, aku lebih gemar mendengar dan menganalisa sendiri...

teman 1: kat ****** ni, tau nak cari pemimpin je, bukan nak melahirkan pemimpin
aku: terdiam (sebab tak sangke die leh berfikir sejauh itu)

teman 2: pemilihan ****** ni tak telus lah, nampak sangat pilih kroni...aku pun tak tau ade pemilihan..tau2 geng2 tu je la...skang ni buat kerje semuanye lembab, nak tego pon susah .
aku: terdiam gak time nih....pulang maklum lah kawan..aku ingat aku sorang je fikir macam tu..kroni bagi aku, tak kesahlah sangat..as long as they can work together..ini kerje senang pun jadi rumit...adei~

cuci cakap
:pemimpin bukan hanya untuk memimpin tapi juga untuk melahirkan pemimpin
aku: mantopp!! aku suke statement ni :)


TENTANG HATI
~apa yang kita lihat, tidak semestinye benar
~kadang kala, kite perlu melihat dengan mata hati.
~kini baru kusedari, kita tidak lagi sehati..

SO, dah puas nak enjoy ..akhirnya patut lah bagi aku untuk meletakkan matlamat selaras dengan kedudukannye seiringan dengan usaha untuk bejaye dalam final exam yang akan datang..buat kawan..aku nak nye exam final 16-19 November 2009..doakan aku berjaye dan dipermudahkan olehNya...mintak maaf juga kalo ade yang terase dihati..sesungguhnya aku juga insan biase !!



No comments: