Friday, April 17, 2009

merit oh merit...

malam ni.....ramai yang sungguh emo..ade yang datang bilik aku dok lepaskan perasaan..bak akate omputih 'sharing is caring'....make, aku yang ngantok2 dek kerane penat jalan kat pesta buku tadi +penangan segunung nasi minang pon layan je a [bak kate para pau shazana plak]...ade gak yang melepaskan perasaan kat shout out ym..make aku kat sini pon nak meluahkan perasaan aku dan pendapat2 member yang aku setuju...sapekah member ku itu??? [ngah tido kat atas katil aku skang ni]...hahahaha..bagi aku pasal penempatan kolej ni...pihak pentadbiran patut buat perkara yang sama seperti tahun lepas...mengambil dan mendengar pandangan semua pelajar, bukan pandangan pelajar kolej luar sahaja... dan antara yang tidak dipersetujui adalah berkaitan dengan KUOTA......kalo mengikut pemerhatian aku tanpa ade rase bias pembauran, pengukuRan mahupun bias pembauran.....eloklah kuota itu dikaji semula.....sebenarnye tak boleh nak cakap lebih pasal kuota ni, sebab tak official....

Yang aku tahu adalah dari seorang mamat JAKSA ni...20 % Medic, 20% Dental dan yang terbaru 20% Farmasi dan selebihnya adalah 40% FSKB....betol atau tidak...tak dapat dipastikan ..tetapi berdasarkan keputusan yang baru je keluar tadi...nampak macam betol je....pendapat aku dan mereka..[andaikan, sekiranya BIOMED keluar dan membentuk fakulti sendiri..adakah hanya 20% yang tinggal untuk FSKB???]......eloklah kalau kuota itu dikaji semula...berdasarkan jumlah sebenar pelajar yang MEMOHON UNTUK TINGGAL DI KOLEJ untuk setiap fakulti, kemudian barulah di buat kuota berdasarkan BILANGAN SEBENAR PELAJAR untuk setiap fakulti yang memohon( kirenye, pelajar yang tak mohon tu..dieliminatekan la dari kuota tersebut)......dan di sinilah FUNGSI MERIT benar-benar akan diuji selayak2nye [nak cakap adil xboleh...susah nak puaskan hati semua orang]......

PMU salah satu Fakulti sendiri, terkejut bila dapat kuota yang dapat yang melebihi apa yang ingin beliau perjuangkan [tapi,orang dah bagi..wat ape lak nak tolak]...PMU salah satu fakulti ni plak tak puas hati nak tambah lagi kuota.....xde akai ke wey??? [tapi baguslah....ade semangat juang kat situ]...PMU kite mane???? tengok je ke??? keluar masuk meeting je ke??? mase ni la nak berubah!!!! bertindak!!! aja..........basyah!!! we HOPE, we CHANGE meh~!!!

Ini hanye pendapat dan cadangan aku dan mereka....kalo tak setuju tak ape..ni kan negare demokrasi .....demokrasi for all....one demokrasi....ape lagi?? so, setuju atau tidak terpulang..pade member2 yang terase dianiya tu....buat lah semakan semula...bersemuka sekiranya perlu.....gune saluran yang betol....xmao men surat2 layang ye.....blog pon xbleh...sape nak bace??? pantadbiran nak bace??? hahahaha....make, gua caw dulu....satdix2 nak exam...

aku emo gak malam ni..banyak gile nyamuk ..siap ade nyamuk tu warne putih..[dah mutate ape???] ..kepale hijau gigit aku...rase nak gigit je balik.....tapi...sabar nye pasal...aku lempang je nyamuk tu sekali....xsangke mati lak....hahahahhaha so, aku pon xjadi a emo...hahahahahahah

8 comments:

~cAhaYap3tUnjUk~ said...

yezza~ aku kembali menyerang!!!=p

btul3...aku sungguh stuju k...kuota2 tu plz ar tgk balik bbtul...kesian kat mereka2 yg bersusah payah kumpul merit tp kene CAMPAK keluar gak k...those yg sibuk nak tambah kuota tu, hello~ lu pikir la sdr...dak2 FSKB mmg teraniaya...tp dorg senyap jer...apela PMF korg ni???=p agak2 ar kuota tu...klu 3 fakulti da dpt 20% sorg, FSKB yg ramai n rajin student2nye dpt 40% je ape kes???yg sgt tak logik, merit belas2 pon dpt dah dok dlm...sungguh karut ok???walaupon aku da tuka fakulti tp aku ttp nmpk kebiasan dan ketidakadilan disitu....

pastu, yg mmg apply nak dok lua tu, direct jerla bg lua...ape yg nak wat bg complicated sgt ntah??? adeyh2...dah2..aku ni kang emo lg susah kang...kehkehkeh~

pape pon, nak nyelit kat sini...all da best kat sume 4 final exam k....=D

yana yahya said...

syuk pembetulan dlm ko nyer bancian tu..harap maklum..hahhahah
entry ko nie bagus la leh la print anta kat pejabat..kiranya membantu gak la sahabat ko tu..hehehe

amin said...

salam,
sahabat2 semua ,
maaf atas kesulitan yg berlaku,
insyaAllah,
nanti dibw berbincng.
kita berusaha, Allah menentukan,
doakan dapat keputusan yg diharapkan..

salam ukhwah..

syukruzlan said...

thank kak dayah, kerana dapat merasai kesusahan yang bakal dihadapai oleh dak FSKB disebabkan kuota yang mengarut tu...hahaha, semoga pembetulan segera dilakukan demi kebaikan bersama...

to:Yana
ko jangan mengarut...kang tak pasal2 aku tak dapat dok ktsn....blog ni unofficial la.hahaha ko dah blah ktdi bleh a...syok a....hahahah aku ???? adei~ [sanggup ke berulang syuk?? sanggup kot]

to: YB. Amin
kalo benar yang kamu nak berjumpe dengan mereka, bersemukalah dengan bijak....untuk kuota tu...ubahlah seadil2nye.....tapi sebelom tu selidik dulu mane yang perlu....bilangan pelajar farmasi lebih kurang je dengan bilangan pelajar dental dan medic...jangan telalu mengalah amin~....semoge membawa keputusan yang munasabah~ amin.........

nim said...

dh lama x tgk blog ko.rupenye ada post psl penempatan.

byk crt yg x sedap didgr psl penempatan ni. ada yg merit 14+ smtg dok k1(sumber mengatakan dak course nutri). ravina (forensik) merit 15+ smtg dok K5.ape crt da...kuota fskb yg 40% tu pecah kpd kuota course plak ke???musykil..

ada lg crt...member2 jaksa dpt dok k1 w/pn dorg x brape aktif. bias...tetiba merit dorg jd tinggi kot.haha...

crt2 ni x dpt dipastikan kebenaranye...w/pn aku ni student forensik, x kuasa aku nk siasat.

~bl kafe nk tkr tender?kebershan semakin tidak memuaskan. ank lipas berkejaran.semut mati lemas dlm sup..adei...cam ne nk mudah igt ape yg kt blaja.no wonder most chinesse order mknn luar~

[saje emo kat cni...harap ko x kisah]

syukruzlan said...

tasnim emo sih~
entah la..susah gak tahun ni nye sistem agihan penempatan kolej tidak diketahui umum...so, susah sikit nak bajet dapat dok dalam ke dok lua..

kalo ade plak pecahan kos tu...memang leh naik hangin la kot...cukup2 la pecahan ikot fakulti....ni rase nak wat fakulti baru ni..FSPK....amacam?? sedap tak?? hahahha...dah lame aku cipte name ni..hohoho

bab JAKSA lak...aku pon xberani komen lebih..kang ade lak tersinggung...almaklumala member banyak pegang jawatan tinggi2.....cume kalo aku a jadi pengetua aku humban je dorg yg tak wat keje ni dok plaza rah..kasi mahal sket..dah setahun duduk FREE je tak wat ape2 ..sape tak hangin...[segelintir la...ade terase???]

kafe nye tender leh ubah ke??? aku rase generasi aku yang ketujuh datang blaja kat sini...tender kafe org same kot......hampeh tol~ dah a mahal nak mam*** , cekik darah...


hish....bertambah lak hangin aku bile piker akhir2 sem ni duit dah xde...mak cik kafe tu leh caj lebih2 lak...aku hantar balik indon kang..apehal la nak mahal sgt??? kat Indonesia tu aku rase lagi muraj kot!!! xde patriotik pade negare sendri betol...caj same harge ngan kat indon la...baru syok!!



hahaha
tasnim..aku lagi emo la..adei~
sape2 yang terase akan bebelan aku ni....ampon ya buk......sedang hangin seluruh badan....

nim said...

wahahaahaha....ko lg emo dr aku nmpk....
btw FSPK tu pe?Fakulti Sains Perubatan Kecemasan ke?jgn kt ko je weh...aku pn terasa nk wat fakulti baru---->FFOR.lg2 dak junior dh pndah bangi ni.terasa nk ad fakulti sndr.hahah...perasan jek aku ni....

tgu aku jd dekan la nanti,,,,

ler...nape tender kafe x blh ubah pulak.klo berjuang brsungguh2 mesti boleh pny..ni setiap sesi asyik buat borg soal selidik kafeteria.kononnye nak tkr tender.siap hntr report soal selidik, tindakan yg septtnye xde.xtau ape cer daa...

syukruzlan said...

wah....ko nak jadi dekan ke?? jadi timbalan a...kasi wakil emed jadi dekan..hahaha pastu kite reform FSKB ni..bia pecah2 sumer wat fakulti sendri..hahaha baru kagum U lain ...UKM ade banyak Fakulti....cepat sket tercapai cite2 Dato' VC nak dapat title universiti apex..hahahaha


tender kafe tu....ko pon tau a..macam2 care kot Jaksa dan PMUKM Farid dah buat...soal selidik...dah hantar dah pon..last2En. Hapis aka pengurus asrama leh back up lak tuan kafe ni....dah kate geng...soh kene tunggu en hapis bersare dulu a gamok nye...hahaha..( sumber dari Member yang berjawatan)

haha..make, yang kita boleh buat minta agar kafe ni berhijrah dan berubah demi kebaikan semua..kalo nak stay lebih lama la...hahaha