Wednesday, April 29, 2009

67:: Apabila seorang Hamba teringat akan Tuhannya

>maksiat menghalangi ilmu pengetahuan.
>maksiat menghalangi rezeki.
>maksiat menimbulkan jarak dengan Allah
>maksiat menjauhkan pelakunya dengan orang lain.
>maksiat menyulitkan urusan.
>maksiat menggelapkan hati.
>maksiat melemahkan hati dan badan.
>maksiat menghalangi ketaatan.
>maksiat memendekkan umur dan menghapus keberkahan.
>maksiat menumbuhkan maksiat yang lain.
>maksiat mematikan bisikan hati nurani.
Syuk, adakkah anda mengalami sebarang symptom seperti diatas??
Jika ada...Maksudnya, anda telah melakukan maksiat!!!
Maka..bersegeralah bertaubat!!!~

4 comments:

~cAhaYap3tUnjUk~ said...

dengan mengingati Allah, hati2kan menjadi tenang~ =D
muhasabah diri balik stiap akhir hari...

syukruzlan said...

baek~
hahahha
memang kene setiap pasgi muhasabah diri ni...

yana yahya said...

boleh bg tau aku mana nak cari istiqamah???????????aku dh tanya banyak org dah...

syukruzlan said...

wahhhh..susah gile soalan ko tu..aku rase aku tak boleh jawab soalan ko tuh...ko mungkin leh tanye member2 lain yg sentiase beristiqamah..eg:

helmi...istiqamah dalam wat revisio
naim....istiqamah untuk solat subuh setiap hari di surau

dan lain2 la..hahah
tapi bukan aku...
silap a
aku pon ngah belajar menjadi seorg yg istiqamah...