Monday, September 28, 2009

92:: Selamat sudah aku berhari raye...

Hari ni genap lapan hari syawal tiba...dan ramadhan terus meninggalkan kite...tak tau la masih sempat atau tidak bertemu ramadhan yang akan datang..semoga masih diberi peluang olehNya. cerita tentang hari raye gak, hari2 rayeku sibuk dengan melayan tetamu2 'kecil' terutama ketika parent dorang sedang menjamu selera..ade gak yang terus terlena atas spare tyreku yang empuk..hahahaa [ kire ni la masenye aku nak praktis and biasekan diri sebelu masuk pead nye wad bile bukak cuti nanti.. 3minggu kat pead....tak tau nak wat ape]

Hari raye tahun ni...rase bertambah meriah bagi keluarga along, angah dan ateh....tahniahx2!!
maklumlah dengan kehadiran orang baru...maknenye, aku lak skang dah jadi pak cik..hahaha asyik tersasol je dengan membahasekan diri sebagai abang yi..almaklumlah..rase diri masih mude remaje.hahaha..kalo ikut alur keturunan dan keluarga belah kampar......dorang kene panggil aku mamak ayie....tapi wat mase ni aku lebih rase selesa bile dipanggil cik ayie....baru nampak mude..hahaha

~ni Uwais...dah besar dah....baru setahun 4 bulan,
tapi badan semangat, asyik nak berjalan je~

~dah dekat nak same lebar ngan muke aku si uwais nih...
[tapi die lagi cerah..sebab lahir bulan terang...
aku lak lahir bulan gerhana] .....hahaha~

~ni lak Ada..anak kak alin...
penat sangat sampai tertido :) ~


~ni Umayrah....1st time jumpe,
mase die baru' keluar' aku tak dapat nak lawat sebab baru lepas kurantin..
tak sanggup aku membahayakan kesihatan beliau ~

~anak angah ni.namenye nurul ain,
lena sungguh die tido atas perutku ......
lebih selese dari tilam VONO gamaknye..~


Hasilnye....hari pertama aku masuk wad paed tadi...aku rase sungguh teruja..mule2 tu rase nervous gak...asyik denga budak menangis je...tapi bile petang bile wad dah bertambah reda...aku pon syok sebab dapat men ngan bayi2 kat situ tanpa ade halangan..halangan? apekah??..hahaha...pastu minta izin kat student nursing untuk feed baby .then burp sekali....syook wooo~ rase tak sabar nak ade anak niih....

~baby ni namenye Ummu Salmah..
baru 4 bulan, nickname die ummu,
tapi helmi nak panggil Sal, tak glamor la helmi ..hahaha~

~"asallah nenek2 ni dok posing tengah orang sedap2 minum susu ni"
kate ummu dalam bahase tubuhnye, hahahaha~

Ummu antara baby2 yang masuk kat wad Pead sebab ade masalah dengan sistem pernafasan dan ade jangkitan pada paru2..mase masalah H1N1 hari tu..ummu dan kawan2nye masuk kat wad yang dikuarantin..sian die....kecik2 lagi dah sakit..semoga cepat sembuh ye Ummu dan rakan2..lupelak, kalo aku jage Ummu, helmi lak jage ahmad albab.....dayah jage fatin...dan sarah jage Loqman...sonok jage baby ni....hahaha tak sabar nak tunggu hari esok :D..insyaAllah tak ponteng posting kali ni....~

Rasulullah bersabda, "Kasihilah orang yang kau kasihi sekadarnya, mungkin dia akan menjadi orang yg kau benci suatu hari nanti, dan bencilah orang yang kau musuhi sekadarnya, mungkin dia akan menjadi kesayanganmu suatu hari nnt" Hadith Riwayat Tirmidzi


Akhir kalam..terimalah sepotong hadis yang aku ambik dari status facebook seorang member
mungkin leh jadi panduan dan nasihat bagi sesiapa yang memerlukan.....hahaha...*peace no war*

4 comments:

choco - dillo - lillo said...

rs xsbr nk ade ank ni??...
nk kawen or mek anak angkat?.. =P

p/s: hadis tuh sungguh tepat kna batang idung aku.. coz aku sgt la geram dgn lecturer aku sndri.. haihh..

syukruzlan said...

hahaha...dua2 boleh..tapi prefer la nak yang ber'bin'kan name aku kat hujung nye..hehehe

asal ngan lecture ko....dulu ko sayang die sangat ke?? hahahah rileks2...memang manusia ni cepat berubah...

In said...

kawen la cepat...ohohoho~~

In said...

kawen la cepat...ohohoho~~