Thursday, September 3, 2009

La Tahzan Ya Syuk...

Lepas berbuka ambik mase sket nak update blog..pasni sumer kene deactivate rasenye..hahaha..rutin biase sepanjang ramadhan ni..selepas berbuka sebiji kurma dan air kosong....terus solat maghrib..then, baru sambung ngan juadah yang berat2....pastu sambung tadarus....ingat tahun ni nye ramadhan mesti khatam..tak sempat nak bace kat bilik...sambung kat surau HUKM...kasi ramadhan tahun ni ade lah sikit pengisian yang membawa makna ...insyaAllah [so, time ni....cuti tadarus la ni]

Bercerita tentang minggu ni, masih lagi dalam mood yang kurang gembira lagi berdukacita ..bermula ngan peristiwa2 pahit yang bertimpa2 yang berlaku sejak minggu lepas.,sampai la minggu ni..adoyai~ alamat seminggu sebelum raye baru tenang sikit agaknye...

masalah-masalah
masalah dengan manusia, masalah ngan exam yang tak lulus,2 masalah mase posting, masalah ngan motor, dan segala masalah yang akan berlaku dan sedang berlaku...wallawehhhh~buat aku rase sangat2 penat....kadang2 terfikir nak lari dari semua ni....ingatkan balik umah weekend lepas dapatlah tenangkan diri...macam bertambah lagi ade...dengan semua cerita kat Tv semua berkaitan dengan "masalah" dari citer "kami the movie" sampailah cerita2 pasal kemerdekaan "cucu tok wan" dan "azam" kalo tak silap tajuk citer tu...pastu siap ade lagi dokumentari pasal ramadhan kat TV1....peniaga karpet kat uzbekiztan siap cakap lagi..."hidup ni kalau tak de masalah, tak seronok jugak".....adoyai, rase macam kene perli lak..cisss~



> la tahzan ya Syuk
> uhibbu...marfiroh....
> yuhibbuka??


So, malam ni aku berazam dengan sepenuh keyakinan...aku nak bukak kitab baru dengan semangat yang baru.....hahaha selepas kene tegor ngan sorang member..trimas la kat kawan aku sorang ni....barulah terase yang aku ni bukan keseorangan dalam segala masalah yang menghimpit ni...satu patah perkataan je..."KEGEMBIRAAN" ...perkataan yang hampir2 aku lupekan..aku perlu cari kegembiraan dan takkan sesekali membiarkan masalah2 ni menghilangkan sinar kegembiraan dalam hidup aku....hahaha..hidup ni tak lame syuk!!! live the life till the fullest!! cey~ banyaknye nasihat....hahahaha


PS: mungkin time ni leh a consider nak pindah KTDI tahun depan....dok KTSN tahun ni ingat sayang kat member + masih nak riadah n men volley lagi...tapi seem like hidup xde mase je nak bersosial....hahaha ;( ..riadah lak....ade gak membe kate kalo nak men kene lari 5 pusingan..lebih baik gi jogging je kat taman Bandar Tasik Permaisuri tuh..hahaha....takut yang dikejar tak dapat, yang dikendong berciciran......banyak perkare kene consider demi keputusan yang berat ni!!! tawakal la syuk~

reedit~
Jam kol 2145...baru balik dari sambutan Nuzul Quran kat surau Ibnu Sina@ Abu Bakar KTSN...pengisian yang amat bermakna dari penceramah jemputan Pengarah Kampus UiTM cawangan Johor, Prof HJ. Kamil.....antara yang aku dapat dari isi ceramahnya ialah
1. kuasa doa dan tawakal.
2. amalkan solat malam dipenghujung malam.
3. amalan solat Dhuha dalam menyelesaikan masalah...
Alhamdulillah....rase terjawab la pertayaan aku sebentar tadi yang dihimpit dengan pelbagai masalah....insyAllah...akan aku amalkan sebaik boleh...semakin bertambah semangat ni~



8 comments:

~cAhaYap3tUnjUk~ said...

syuk!! apedaa~ takkan terase dgn 'lari 5round' tu?? isk3~

btw, masalah mengajar kita menjadi lebih tabah... Allah takkan timpakan masalah andai ko tak mampu.. so, be strong k!!! la tahdzan~ innallahamaa'na~ ^_^

syukruzlan said...

eh takdelah...tak terase pon....sebab nak capai 5 round tu la tiap2 petang g round tasik...tapi tak sampai satu pusingan penuh dah nak pancit....hohohoho

hmmm..setuju..tapi now masalah bertimpe2 dalam satu mase...tak sempat nak settle..dah datang yang baru...ni pon ngah countdown untuk "masalah Yang lebih besar"

xtau macam mane nak hadapi....adei~

~cAhaYap3tUnjUk~ said...

huhuhu~ sabar ye syuk... be strong!! ingat, ade yg lebey bermasalah dr kite... juz bersyukur krn diberikan masalah olehNYA... lg2 di bulan ramadhan ni... (nasihat kat diri sdr gak~ -_-) ingat, kuasa doa!! ^_^

klu bley share dgn kawan, share la... if not, share dgn DIA... keep smiling k~ =)

syukruzlan said...

kuase doa!!!
itu yang penting... ^_^

hahahaha
sonok la dengar ceramah tu...tapi brenti tetibe...wat shock je..
hahaha

yana yahya said...

good luck syuk...jgn sodey2

nim said...

ceramah tu best...byk pengisian..tetibe wat emergency break plak dia...aku dh beli buku dia.travelog haji tu..tp x baca lg.hehe..

nim said...

ceramah tu best...byk pengisian..tetibe wat emergency break plak dia...aku dh beli buku dia.travelog haji tu..tp x baca lg.hehe..

syukruzlan said...

xbace lag ke nim?? meh a sini aku bacekan dulu ..hahaha

mungkin nanti aku beli buku tu...ko ingatkan aku nih..bagus2