Thursday, July 9, 2009

78:: Hari ini, bangun dari tido

Pagi2 ni ..tetibe lak batuk kuat mase ngah tido..pastu terus terjage....rupanye2 tak solat isya lagi....adoyai..balik je lepas ONCALL ( 9 malam...sampai KTSN jam 9.25 malam) tadi....dinner+borak2 jap ngan kak dayah dan member2 Farmasi , then tepon mak ..terus terlelap....hahaha teruk betol...patut a batuk2...tak mandi tak hape, terus terlelap...penat sangat kot..so, pas bersih2kan diri..g ambik air kat RO mesen dekat ngan surau..makan ubat ..then solat...pastu online jap ( iye ke sekejap....dekat nak sejam dah ni)...sebenarnye rase rindu nak bloging..lame betol 'berehat'...rushing ma~ ingatkan masuk sem baru ni dapat la berehat sket2..tetibe lak jadual pack..8 pagi hingga 5 petang..tiap2 hari...tu belom termasuk ngan yang kene dutu ONCALL...weekday 5 petang sampai 9 malam...kalo weekend lak....8 pagi sampai 9 malam [ so, total semua kene duty ONCALL, 2 hari weekday, 1 hari weekend...dalam sebulan].....mak ai!!! sanggup ke bai...ape2 pon aku nak deal ngan dr....bukan ape..kalo hari2 cam ni, bile mase lak...kitorang nak stadi, nak g UKM KL nak baya yuran...dan urus mende2 lain....dah macam routine orang berkerje la plak..hahahaha...

Hari pertama mase attend class kat PPUKM memang rase sangat shock dan blurr+ sediy2 skit..bile tengok jadual yang pacak tu......last2..otak aku bius, aku leh tido mase lecturer bagi lecture kat depan...masalah betol...mintak maaf banyak2,...memang dah tak boleh tahan dah time tu...BTW..untuk post kali ni nak citer sket je....just nak trigers jari2 ni untuk berkerje lebih mase sket....hahaha..so, nanti kalo bleh aku nak citer pasal banyak mende yang berlaku dalam life sepanjang 2 bulan ' bercuti'...antara yang aku nak citer:


>pasal pengalaman kat akademi Bomba dan penyelamat KKB

>citer pasal attend kem BTN kat kem seri keluang..nice wo!!

>percutian hop on kat taman tamadun Islam bersame kawan2 UKM....dengan tema dan matlamat satu UKM, satu keluarga :)

>tentang pengalaman mase jadi PC [pemudahcara] Minggu Mesra Pelajar 2009/2010

>dan terakhir, nak citer pasal pengalaman ONCALL untuk malam semalam....first time g site tu..ngan ambulans sekali,,,,hohohoho [mekasih abang AMO!!]

Tapi, ape2 pon aku tak dapat nak update skang...insyaAllah ..kalo ade mase terluang aku akan update...now ubat batuk dan panadol yang aku ambik tadi dah mule berkesan...rase cam nak sambung balik 'nap' tadi....nak tido memang tak sempat la kan..hahaha...k, nanti sambung ..K??


No comments: