Friday, June 19, 2009

77::Ayat2 Cinta atau Nur Kasih???

Malam ni merupakan malam pertama aku di kolej..untuk aras 3 blok E hanya 3 orang je yang dah berpenghuni...aku , vimal ngan sorang lagi junior chinese ...lupelak aku namenye..so, kire cukup la semua kaum..hahaha sorang kat ujung blah kanan dua lagi ujung belah kiri..hahaha....malam ni sangat2 sunyi..so, aku ambil keputusan utuk membasuh bilik...maka hilanglah kesunyian itu...terdengar lah air mencurah2 jatuh dari tingkat 3 ke aras bawah....sungguhlah merdu dan mengasyikkan gamaknye..hahaha [ape aku merepek ni]....aku membasuh+mengemas barang-barang sambil ditemani cerita NUR Kasih dari episod 1 hingga 3 yang aku download petang tadi...kire macam tengok TV la...masyuk beb..macam suasana kat umah....cume kat umah ade duyan..best wooo~



Terus terang, aku amat tertarik ngan plot2 dan dialog yang terdapat dalam citer ni...menusuk kalbu betol..hahahaha..sapelah penulis skrip die ye??.....tahniah...anda memang berbakat besau!! kredit juga pada pengarah nye Khabir Bahtia yang berjaya mengarahkan satu produksi yang dibarisi oleh pelakon2 yang hebat dan tenaga kerja yang mantap......hahahaha


Kalo Indonesia berbangga dengan nashkah Ayat2 Cinta nya.Maka aku selaku anak MAlaysia, berbangga dengan siri Nur Kasih....aku tak pasti sama ada cerita ni diadaptasi dari novel atau tidak...kalo ye..novel die mungkin lagi best kot..kene carik ni..hahaha...sebab ianya mungkin juga sama keadaannya seperti Ayat2 Cinta, yang gah di dalam IMIGINASI sang pembace, berbanding apa yang dipaparkan secara visual dan audio....dan yang aku pasti, kegagalan movie ayat2 cinta menambat hati aku.... [walaupon berjaye mengutip lebih RM15 Juta ketika ditayangkan di Malaysia]...adalah disebabkan plot cerita yang meleret2 dan terlalu jiwang+mengarut...menyimpang jauh dari cerita asal....huh! tu die...kang Abik mesti setuju ngan aku ni...hohoho...


Berbalik dengan cerita Nur Kasih [yang ditayangkan setiap hari jumaat, malam sabtu @ setiap hari di TV3 online]......aku sangat suke dengan barisan pelakon2nye.. bagi aku dorang dah berjaye memainkan watak masing2... dialog die, body langguage, lontaran suara dengan emosinye....waduh2...korang memang pelakon lah.!!!....syok beb citer ni....bagi sape2 yang carik citer melayu yang berkualiti dan ade unsur-unsur mendidik jiwa...silalah meluangkan masa menonton cerita ini, seisi keluarga....pasti ade yang turut teruja !!! lupekan Manjalara yang tak kurus2....serta 'Matahari' yang dah pon terbenam...ayuh!!!

ps: doa aku dah termakbul, tapi adakah aku gembira melihat kesudahannya begitu?? pesanku untuk diriku dan kalian,...jangan menganiaya orang..doa orang teraniaya tu makbul!! kan dah kene batang idung sendiri.... :D ..[sia yang malu??? ]

8 comments:

Anonymous said...

x sangke abgku tgk nur kasih..huhu..terharu

syukruzlan said...

best pe....hahaha
yag penting layan~
:)

choco - dillo - lillo said...

http://chocodileholic.blogspot.com/2009/07/sempurna.html

lama xdgr cte.. update le blog.. rindu.. ^^

Anonymous said...

jgn kacau nur amina aku..tgk je boleh..ok..haha
-libau-

Anonymous said...

tak sangka ko pun tgk nur kasih..bes kan..hehehehe..jgn lupa tgk jumaat ni..kita tgk adam kawen tak ngan awek dia kat austrl..harap2 nur amina kawen ngan abg adam..

Anonymous said...

tak sangka ko pun tgk nur kasih..bes kan..hehehehe..jgn lupa tgk jumaat ni..kita tgk adam kawen tak ngan awek dia kat austrl..harap2 nur amina kawen ngan abg adam..

syukruzlan said...

libau....fanatik betol....hahahaha
nak plak nur amina kat ko...best man win...!! hahahaha

Anonymous said...

yeah..hope the best man win..hoho