Sunday, December 28, 2008

3:: Malam Tahun Baru..segalanya mengenai azam..

Lepas maghrib tadi, masuklah tahun baru hijriah 1430 hijrah..so, genapla 1430 tahun nabi berhijrah bersama para sahabat ke madinah...so, post kali ni aku nak cerita pasal azam tahun baru aku....hahah, mungkin azam tahun lepas yg belom menjadi kenyataan akan di bawa kehadapan..

~mase sat-sat akhir kat matrikulasi~

sebelom bercerita pasal azam tahun baru, aku citer sket pasal kenangan mase belajar kat sekolah menengah dulu..acctually, Palem ...ex-classmate aku dulu mase kat Samura datang bilik aku tadi.Palem kat UKM amek Medic...so, kitorang dok satu kolej kediaman , sebelum die pindah ke KTDI kat Cheras....malam ni,kitorg borak macam2, tapi lebiy kepada ragam kawan2 kat Samura dulu la..terselit gak citer mase kat Methodist dulu..


~anip ngan as yang bermuke toye..hahaha~

Mase kat Samura dulu, bile piker2 balik aku tak bersemangat sangat nak belajar..mase aku banyak habis kat program je..Malam Kesenian Islam ( MKI ), Malam Rindu illahi ( MRI) , Minggu Muslimin wa Muslimat la, dan macam2 lagi name malam yang aku tak berape ingat...mase tu aku aku masuk rumah Sarjana, warne merah...ala2 citer Harry Potter..selain Sarjana, ade Budiman (HIJAU), Pujangga (KUNING), dan Bestari ( BIRU ).. so, kitorang always compete each other untuk dapat Johan Rumah. Citer pasal rumah sukan ni, aku tingalkan dulu..

~hidup jangan jadi Lab Rat..~

Disebabkan otak aku yang terlalu pikerkan pasal pertandingan antara rumah...so, mood nak belajar tu tak de la sgt..tu pasal aku dapat result SPM ala akar je...selamat dapat masuk kolej Matrikulasi , alhamdulillah...so, tadi mase Palem banyak berborak pasal member serumah ngan die , iaitu rumah Pujangga aka Pujeng...syok gak denga citer palem ni...sebenarnya, mase kat Samura lagi aku memang tabik kat dak Pujeng..bukan sebab aktif je, tapi semangat kekitaan antara dorang pon amatlah membanggakan..iyela, pemimpin nye hebat...tak macam Ketua Rumah (KR) aku....hahahaha, sangat mengecewakan..macam pisang berubah kulit...dak-dak Pujeng pon terkenal ngan pencapaian akademik dorang gak...pergh....member2 aku yang rumah pujeng hampir semua dapat amek kos2 yang best2 kat U..walaupon tak perform kat Samura tapi semangat perjuangan tu diteruskan sampai ke Matrikulasi....memang tabik la kat dorang.


~gembira bersama-sama~

Bagi aku semangat aku untuk belajar berada kat tahap maksimum mase kat Methodist ngan kat Kolej Matrikulasi Johor. Bile wat muhasabah balik, aku harapkan semanagt tu datang balik masa kat U ni..aku harap sangat dapat first class degree..amin~ kat MBS ngan KMJ dulu aku semangat belajar sebab ramai geng yang sekepala. so, semangat untuk belajar bersama2 tu ade. kat Samura plak , aku tak jumpe kawan2 yang sekepale untuk stadi...mungkin sebab member yang sekepale ngan aku dok rumah lain kot..so, amatlah tak memberangsangkan untuk aku cerita kat sini..hahahaha....keciwa ma...if i can turn back the clock!! Ingat lagi kat MBS aku mase form 3 kene turun kelas sebab asyik fail je english...so, mase form 3 la aku stadi betol BI..ingat lagi aku beli kaset The Power Of Love kat Kota Raya..mase fly ..pastu beli walkman kat syafiq...so, petang hari lepas waktu sekolah..aku dok dengan lagu tu sambil menyanyi ngan membace lirik..fuhhh...best giel...bile piker2 balik....alhamdulillah, aku dapat A gak mase PMR...yang best nye, aku adalah antara 3 orang yang dapat 8 A kat MBS ( yang lain amek 7 subjek je)..dan aku satu-satu nye yang dari kelas bawah...mean bukan kelas elit la...hahaha...bangga betol mase tu..so, ngan result tu aku pon pindah Samura..



~berhimpun ramai2 kat bilik as, afiq , apa ngan muiz..syok bangat~

Citer pasal samura , dah citer tadi.......pasal Matrik plak...bagi aku, matrik tempat aku serius dalam hidup ..walaupon tak la serius sgt..tapi boleh la...aku agak keras dalam mengurus jadual aku...hampir setiap malam aku takkan miss stadi dan tido pada jam 3 pagi..tapi bangun sharp la..sesekali je miss subuh..adei~ solat pon kat masjid...makan berjemaah...riadah setiap petang, ain volleyball setiap pagi sabtu dan ahad.so, everything is done well on the line..


~mase final volleyball, minggu koko~

so, kat UKM ni aku..aku ade 3 pilihan samada untuk ikot lifestyle kat MBS? Samura? atau KMJ? then...aku decide aku kene mix2 la...tak bley a ikot jadual macam dulu..sebab tanggungjawab dan suasana pun dah berubah..kene la matang sikit...hahahaha



~alhamdulillah, kami johan....hahaha~




No comments: