Tuesday, December 30, 2008

4:: Hari ini..Hari yang meletihkan...


Hari ni merupakan hari pertama kuliah...huhuhuh bersemangat gile...ye la , da lame sgt bercuti ..nak gak jumpe kawan2 lepas bukak semester baru..

~dinner tahun lepas
...tahun ni macam ne lak ye???~
so, hari ni aku g kuliah awal....kuliah epidemiology yang diajar oleh Pak Syarif , amat syooooook..hahaha pensyarah yang dah 27 tahun dok mesia, tapi 90% masih berloghat Indon...memang bahase indon ni kuat pengaruhnye...even mase kat beijing hari tu...kat sesetengah tempat macam tempat perusahaan
perubatan tradisional Cina , pusat urutan Kaki dan byk lagi...yang bagi penerangan sememangnya fasih berbahasa indonesia...hahaaha..terase sediy plak tekde yang reti bahase melayu kat sana..yang reti cakap bahase melayu....pekerja2 kat pusat membeli belah...antara word yang popular kat sane " Murah2" ...bile cakap mahal tau lak dorg marah..hahahaa adei, best gile bargain kat Beijing....dapat la speaking sket..hahaha, kalo da buntu tu, aku terus cakap bahase melayu..dorg lak cakap bahase mandarin...dah macam ayam ngan itik..hohohohoho


citer pasal beijing aku tinggal kan dulu...yang aku nak citer kat sini adalah aktiviti aku hari ni..hahaha pas je kelas aku pon g la pejabat bendahari ...nak bayo hutang, kalo tak bayo ...tak leh tengok result...sebenar nye aku masih bengang ni...tetibe lak aku ade hutang.....aku paling benci men Hutang2 ni.....selamat tak banyak RM96.70...hutang aktiviti kolej...aku ngan aya sama...pelik sungguh kitorang ..mane lak datang hutang ni....adei~ so, nak tak nak...aku pon bayo la...sebab ramai sgt yang dapat result gempak2..so, aku pon teruje la sangat2.....hahahha



pas bayo..ngan berdebar2 nye aku pon carik la komputer yang ade kat sekeliling Fakulti..akhirnye aku pon dapat la tengok kat ngan Klinik Optometri...hahaha..alhamdulillah, rase nak wat sujud syukur gak kat situ....ye la aku ingat aku dapat bawah 3..,.tapi result aku maintain macam sem2 lepas..alhamdulillah..kalo nak ikotkan mase pas jawab soklan...macam ade je yang fail...rasa kat subjek Farmaco, pathologi ngan 2 subjek yang amek kat PPUKM...kat sini nak ucap tahniah gak kat member2 yang dapat dean list...setakat ni yang tau Aya ngan Anne je( yang lain sumer nak rahsia....hish tak paham aku)...tahniah kat korang ngan yang dapat sipi2 dean tu...kite wat betol2 sem ni...hahahaa..tak sabo nak berperang ni....lupelak...mekasih gak kat lecturer yang bertungkus lumus mengajar kitorg samaade kat FSKB mahupon kat HUKM..mekasih gak kat akak2 dan abang di Jabatan EMED....sudi jadi patient kitorg hari tu..



lepas tengok result...aku pon ajak la naim gi UKM bangi...nak hantar banner...perjalanan yang sejauh 40++ Km tu benar2 memboringkan....aku bawak dah dekat 130km sejam...tapi masih jauh2...la, nape la kene g bangi kan kan kan kan......tapi tak pe, demi Palestin....hahaha..sampai kat bangi , macam biase la, time rehat dulu, so...gi la solat dulu,..then gi PP..tetibe akak tu cakap ..tak cukup lagi 2 helai....hardcupy banner nye..so aku pon gi la print la 2 keping...lambat la gak sebb fail besau...pas brape minit....aku pon hantar la kat PPP balik..tetibe ngan senang hatinye die kate " o, program ni lambat lagi.." then terus simpan borang ngan softcopy banner tu...adoi~ xpaham2..memang la lambat lagi, tapi...kitorg da a dari Kl..takkan hari2 nak turon bangi..nek panas gak aku tadi...selamat la, akak tu bagi alasan yang munasabah gak..iaitu bos die tak de..kalo tak...hish, aku bawak balik terus banner tu.....tension gile...so, nampaknye esok aku kene g bangi lagi la.....adei~


sape kate tak penat??? angkat tangan.................

penat ...woi....

berurusan ngan org pejabat macam ni....

adei...

inilah yang dinamakan karenah birokrasi...setuju tak????

No comments: