Sunday, December 12, 2010

The Order of Bahadur~

::11 Disember 2010::

Hari ini aku belajar sesuatu yang baru..sesuatu yang aku teringin nak belajar dan lihat secara berhadapan...niat aku pasang dari awal semester lagi, tak sangka akhir semester ni, aku berjaya memenuhi hajat di hati.Alhamdulillah... Encik Baha ( senior AMO) kat Jabatan ajak aku gi assist die khatankan dak2 yang sedang bercuti sekolah time nih...assist ni kire peluang yang amat bermakne sebab dari jadi pembantu la kite bleh belajar dan akhirnye leh perform...maka, kami pun bersubuh lah di surau ED..semangat berobar2 ni...oh ya, untuk kali ini...rezeki aku dan Naim.

Kami bertolak dalam jam 6.45 pagi ke Tapah..dan sampai dalam jam 9 pagi macam tu..official transport kali ni, EXORA hitam..hohohoho....Program berkhatan ni diadalan secara beramai2, siap jemput Bomba dan YB lagi...wallawei~ kali pertama ni, pergi majlis macam ni..syokk wo tengok budak2 ni mandi...[dalam hati, siap la korang pah ni..hehehe]..rase nak join mandi pancutan air pili Bomba tu jugak...selamat la de ramai orang ...

Lokasi: Kampung Lubuk Mas, Tapah
Masa: 9pagi-2.oo petang

Untuk majlis kali ni...kami bukak 2 katil je..buat kat dalam stor kot, tapi surrounding die wa cakap sama lu, kampong habis!!!! dengan suasana yang segar bugar, dan bilik yang 6 kaki bersimen selebihnye jaring dawai...aduh...ramai gilos penonton keliling bilik operasi tu...kalo aku lah sunat time ni sure2 aku dah angkat kaki, takde privasi!! aku kan pemalu..lagi2 nak terk***k**g expose mende alah tu...mak ai!!!..tak mampu den...

Pembahagian tugas, aku ngan naim ditugaskan untuk assist En.Baha..dan jadi runner.,.manakala Angah dan Bro. Hamz...akan saling berbantu-bantuan....peserta kali ni dalam 13 orang...ade yang maintain cool , ade yang blagak berani, ade yang tantrum ...sah2 la ade Tok Mudim yg kene sepak scrotum nye...wallawei!!! ingatkan budak yang menjerit...sekali tok mudim la plak kan..peace Bro!! hehehe...Dan, yang paling best..selari dengan peredaran masa dan teknologi yang semakin pesat, ade gak peserta yang dok syok men game time kene sunat nih...tok mudim lak, berpeluh2..Psiko woo...untuk majlis ni aku tak bawak kamera..tapi aku snap gune kamera Angah....nanti dah de gambar aku akan upload...

Dan perkara nice-to-know-but-not-to-hear mase kat Tapah ni...ade la plak...sorang bro ni tanye kat aku.... reti tak buat tayam?? what is Tayam??? [<--kate aku dengan speaking di dalam hati]...aku ngan naim geleng2...then die tanye kat senior yang lain....semua senyum2..Bile aku tanye balik..dorang kate repair, dengan gaye seakan2 berselindung....Balik bilik aku pun tanye pak sheikh Google....mak ai!! definition die.....Gilossss!!!! tak berani plak aku nak taip kat sini....hishhhh~
::12 Disember 2010::

Wah, semangat berkobar2 lebih sikit dari semalam..insyaAllah..kali ini lebih bersedia...lagi2 bile semalam dapat income yang sangat2 memuaskan hati dan nafsu...huah huah huah.. program kali ni plak buat dekat2 je....dalam area KL [keramat] Tamat Melawati.... aku ngan naim decide gi nek motor je...ingatkan dokek la....jenuh gak la nak mencari....peserta kali ni dalam 5 orang je, kalo ikut perancangan 20 orang....tak kesahlah ramai atau tidak yang penting....masih ade rezeki untuk BELAJAR!!

sterilekan peralatan :: tugas runner

Emla dan CMC ..pastikan mencukupi

LA.... mesti pandai bajet2, elakkan pembaziran

fokus!!!

observe!!

me as a runner..hehehe

The Order of Bahadur wif the organiser and a VIP.
[ YB Saari Sungib ]



Kalo semalam program UMNO, kali ini anjuran PAS...hehehe tapi kalo dah masuk Medical Line ni...kite kene Natural.....niatkan dalam hati berjihad di jalan Allah...fardhu kifayah ni..Kali ni, program habis awal....dan yang paling best, Encik Bahar mintak aku ngan Naim sain kontrak terus je ngan team die... ie En Baha + Angah + Bro.Hamz....kire aku ngan Naim will be officially recognise to join this team for the next event.....hehehehe.. insyaAllah, ade kelapangan kami akan join..sambil belajar dapat income lebih ...hehehe


Last but not least,
:
I felt really excited when joining with these fellas
The Order of Bahadur!!!
hehehe
Next Event!!! Kajang!!!! Kajang!!!



No comments: