Wednesday, October 27, 2010

next destination: JAPAN!!!

~::Bismilla hirrahman nirrahim::~

Lagi 2 minggu lagi aku akan menghadapi Final exam untuk sem ni...dan minggu ni adalah minggu terakhir aku posting di HUKM bagi blok yang terakhir semster ini...dan sebelum mengambil tindakan mengasingkan diri daripada dunia maya dan bergiat cerdas dengan menodai buku-buku yang masih suci...aku ingin mencoret serba sedikit hal-hal yang berlaku dalam hidup aku dalam 2-3 minggu ini....hahahaha agar menjadi cohort stadi bile dah tue nanti...hehehe
Dan topik yang aku nak coret kat sini adalah berkaitan dengan koleksi-koleksi DVD yang aku ada...series yang datang daripada negara matahari terbit ;Jepun yang kebanyakannya memotivasikan jika nak dibandingkan dengan citer2 melayu yang kebanyakannya mematikan dari menghidupkan...dari series syurga cinta yang cube menonjolkan ciri2 islamic...tetapi ternyata sanggul unta tetap menjadi pilihan ustazahnya..sampailah...sampailah.......Arghhh!!! cukup-cukup...aku bukan mahu bercerita tentang kedaifan itu...tapi aku mahu bercerita tentang kekayaan...dan sudah pasti...dasar pandang ke timur akan akan kedengaran kencang di dalam post ini.....hahahaah!!!


1~bAMbiNo~

Oh....citer ini mengenai seorang anak muda yang cube lari dari arus hidupnya dengan berenti daripada Universiti dan belajar untuk menjadi seorang chef di restoren2 terkenal....aku rase mungkin die ni asyik kene bahan dengan budak2 diploma itu pasal yang die tarik diri nak amek degree dan gi apply keje sebagai pembantu chef ...asalkan hidup tenang... aku tak heran la dengan degree ko tu!!! gaji aku lagi tinggi dari gaji ko....oh kak puaka menghantui ku lagi..ishhhh!!! balik ke pada topik...so, citer ni boleh bagi semangat kat aku..bahawa perjalanan hidup kat dunia ini bukan semuanya seperti yang kita kehendaki...dan bukan semua orang yang kita sayang dapat back up kite bile keadaan memerlukan mereka,....dan syuk jangan harap la mak ko akan back up ko ye...kak puaka u better watch out!!!..hahaha....."kenape kat HUKM ni renovate lantai je....renovate la syilling die skali, manusia-manusia kat HUKM ni bukan reti pandang kat bawah pon" opss~


2~ AttenTion PleasE

Yeah!! nampak macam girly gile bile aku tegok citer ni...hahaha bia lah ape orang nak kate, tapi bagi aku...citer2 dari jepun ni jarang2 mengecewakan taste aku...bukan takde, tapi jarang-jarang. berbalik pada citer ini...ianya mengisahkan seorang tomboi yang mengaplykan diri nya untuk menjadi seorang pramugari <-- sebab pak we di suke tengok pramugari..huh!!!.dan di sini dia diuji dengan pelbagai kerenah kakak2 pramugari yang kekwat woo~ dan yang bestnye kat sini aku belajar menjadi seorang yang sentiasa positif pada kekurangan diri.,~"small people can do small thing, but in the great-great way!!! oh yeah!!!..tetibe rase nak tukar profesyen..jadi pramugara yok!!! --> opss, sebelum aku terlupe, citer ni jugak telah mendorong aku untuk join trip ke Beijing....semua gara2 Amsyar....hahaha


3~One Litre Of Tear

OH my Allah!! citer ini bagus sekali untuk manusia2 yang selalu lupa diri, macam aku ni dan kak puaka... cis, KP lagi......ketabahan Ayanecan mengharungi takdir illahi, sungguh mengkagumkan..tak terjangkau dek akal..sekiranya aku juga ditakdirkan menjadi seperti beliau...mengambil kisah sebenar dari alam realiti...aku mengerti kenape cerita ini begitu memotivasikan pemuda-pemudi jepun untuk rajin berusaha sedaya upaya dan bersyukur dengan apa yang ada...wah~ bukan satu litre lagi air mata leh keluar bile tengok citer ni. berbaldi-baldi woo...tipu lah kate tak sedih langsung..semacho2 mamat yang aku jumpe, semua cakap bende yang same...kalo yang xnangis tu kene check betul2..adakah hati kita sudah mati atau tertutup gelap dek titik2 noda..ehemm..ehemmm..dan yang terakhir, tema kekeluargaan dalam citer ini buat aku tabik springg!!!....hohoho love my family a lot laaa~


4~Proposal DaiSAkusen

Hmm...cerita ni mempunyai unsur2 jiwang tahap cipan yang tersangat2 comel di muka bumi <--persoalannye, adakah cipan itu comel??? hahaha..so, aku rase, aku bukan lah seorang yang memiliki jiwa yang serasi untuk bercerita tentang cerita ini...hahaha tapi apa yang aku dapat simpulkan dari cerita ini....vission without action, is actually opportunity loss!!! wah berfalsafah tu...maka ya Allah, berikanlah keberanian itu pada tiba masanya yang tepat ~ aminnn

5~Panggilan PuLau..hehehe

Maka, itulah antara citer2 series Jepun yag aku ade..sebenarnye banyak lagi...dengan scrap teacher, tentai gakuen, ikemen idol, team medical dragon dan pelbagai lagi...tapi seperti yang aku kate awal2 tadi, bukan semua menyenangkan hati dan aku tak larat dah nak bermati-matian menyudahkan entri ni dengan tenet yang slow cam cipan nak tunggu bidan. so, itu je lah yang dapat aku huraikan serba sedikit untuk tatapan pade mase2 depan..banyak tengok citer jepun ni, kadang2 buat aku berimaginasi terlalu tinggi, kadang2 nak jadi chef, pastu nak jadi pramugara then nak jadi cikgu plak..adei~..so, pe lagi jom stadi!!!!! paramedic is my destiny!! oh yeah!!!!!


3 comments:

yana yahya said...

wei...bagi aku pinjam ko nyer hard disk....hehehehe

syukruzlan said...

external aku de problem sejak first year lagi la yana....ni DVD yang aku burn dulu2 lagi....nak pinjam ke?? :D

syukruzlan said...

external aku de problem sejak first year lagi la yana....ni DVD yang aku burn dulu2 lagi....nak pinjam ke?? :D