Sunday, October 11, 2009

lagu untuk ummu~

mase kat wat paed banyak mende yang aku blajar secara formal dan tak formal....mase kat wad ni gak aku praktis lagu2 yang dah mule berkarat kat dalam kepale ni....hahaha semata2 nak sharing ngan ummu dan tidokan die sampai terlena...

Matahari Timbul

matahari timbul
bersinar cahayanya
burung di hutan berseri sayapnye
bunga mulalah kembang
rama-rama pun datang
alam semesta bergerak seluruhnya

mari kawan-kawan
marilah semua
ikutlah tauladan
mana yang mulia
lihat tumbuh tumbuhan
hidup berteman-teman
berkerjasama dan berbantu-bantuan~

ps: lagu ni aku blaja dengan bani mase kem Pemudah cara+BTN dekat Terangganu hari tu...syok wo~ balik je dari terengganu..lari balik KTSN untuk amek laptop..terus google lagu ni..tak sia2 la bani ajar lagu ni..hehehehe

Lagu Doremon
pada suatu hari nobita sedang
datang seekor makhluk
lalu mengganggunya
matanya bulat-bulat
suka makan kuih donat
bila ternampak tikus
dia pun lari
nobita ketawa terbahak-bahak
haaaai~ tak maluka?
ang-ang-ang
makhluk itu bernama..
Doraeeeemonnnn~


ps: ni plak lagu yang aku blaja mase sekolah rendah dengan kawan aku mawi...mawi suke nyanyi macam2 lagu...lagu yang tak best pon jadi best bile die nyanyi..kalo tak silap aku stadi lagu ni kat mesjid kot...on daway nak solat asar~ mintak maaf a ustaz..ade double niat plak..biaselah kanak-kanak~ hohohoho

akhirnya, ummu berjaye ditidurkan....ni sekadar gambar hiasan je..gambar ni mase last d die kat wat paeds..sebelum discharge..time tuh tak sempat nyanyi lagu2 ni... ;(


Banyak yang aku blaja mase jage ummu ni..antaranye bagi susu kat ummu dan burp kan ummu lepas minum susu....kali kedua aku wat baru mahir..kuat plak tu die sendawa..actually gambar ni diambil selepas beberapa saat ummu sendawa...aku rase sungguh puas..hahaha..berguna tu ilmu burp baby ni...sebab mase aku mule2 posting kat green cubicle dulu, bilik dr muna...ade sepasang parent datang mengadu baby die macam tak selesa+ etc aku dah lupe...dr muna senyum nye time tuh...pastu soh nurse burpkan baby tu..[sebab mase tu dr.muna masih pregnant]....tak lame pastu baby pon sendawa....kuat plak tu..hahahaha....semua kat situ pon ketawa..adei~ pasangan tu baru dapat first child...kire ilmu keibu bapaan masih baru lagi la...


last day dengan ummu~ rase tak nak bagi die discharge plak..apepon ummu kami sayang kamooo~


selain dua lagu diatas..ade banyak lagi lagu yang boleh dipraktiskan..antaranye lagu OST shin chan versi indonesia...best wooo~ tapi tak berape hafal untuk letak kat sini...and lagu bintang dilangit, lirik die cam ni:

bintang di langit,
kelip engkau disana,
memberi cahayanya di setiap insan,
malam yang dingin,
kuharap engkau datang memberi kerinduan di sela mimpi-mimpinya,

melangkah sendiri ditengah gelap malam
hanya untuk mencuri jatuh sinaran
tak terasa sang waktu
melewati hidupnya
tanda pagi menjelang mengganti malam
oh bintang tetaplah
pastikan cahayanya,
sinarilah langkahku setiap saat
bintang pon tersenyum
dengarkan pintaku
berikan kucupan di sudut tidurnya

lagu ni tak sempat nak perform langsung kat ummu sebab terlupe langsung.. :) mungkin lain kali kot....mungkinkah aku akan bertemu dengan ummu kembali? hahaha...sebenarnye lagu ni bukan masuk dalam sillibus pon just satu care untukaku share bersame2 ummu time tu..tapi kalo ummu menangis xde a aku nyanyi lagu2 ni....anne akan men petik2 jari kasi ummu brenti nangis...aku lak akan dukung ummu sambil berselawat...haahahaa baru lah ummu senyap...hish~ rindunye saat2 tu..dekat nak setengah jam aku tunggu member2 lain naik paeds..sebab ,mase tu aku sorang je naik awal sebab nak temankan ummu..anne plak dah gerak ke wad surgikal..letih wooo dukung ummu ..nak tercabut rase pingang time tu...[sebab aku lupe nak duduk..dukung ummu sambil berdiri, sape suruh?? hahaha]



6 comments:

choco - dillo - lillo said...

uishh.. trharu2..
comelnye bdk kecik neyh~~
huhuhu.. aku sungguh xreti nk jg baby,
nk dukung pon kekok..
ok2, psni aku tau ar kna burpkn baby.. ;)

syukruzlan said...

sile2 terharu wahai cik hajar..
hehehehe..ummu memang comel..semua suke men ngan die...
tak pernah gagal melayan kitorang..hahaha

antara main point kat sini..memang nak bgtau yang lepas feed baby kene burp....yang hari tu datang PPUKM...young couple..mude lagi
kalo tak kerana dorang aku pon tak tau. :)

choco - dillo - lillo said...

hahaha...
actually da tau lama, sbb aku jd babysitter anak cousin..
tp iyela, like i said b4,
xreti nk jg baby..
klu sehari lepas la,
tp klu lebeyh, xtau la leh survive ke x..
kna panggil ko ar klu cmtu kan?.. ;P

syukruzlan said...

oo boleh..kalo camtu gajinye kene half-half la ye...hahahaha.... kalo dah grad lagi up rasenye..hahaha :)

choco - dillo - lillo said...

cehhhh..
bkn nk upah jd babysitter sepnuh mase..
cume kasi advice jap je,
tu pon nk brkire ke?..
klinik swasta btul la ko neyh.. ;P

nim said...

syuk lulus jd bapak r cam ni.hahaha...